PDA

Zobacz pełną wersję : Koszty prądu przy użytkowaniu mniejszej mocy i większej oraz przy różnej fazie.



adamski9000
25-02-2015, 22:52
Witam

Proszę o radę.
Przymierzam się do założenia prądu na działce. Teren podlega pod Tauron. Za parę miesięcy będę budował altanę, a w przyszłym roku mały domek.
Z racji, iż nie chcę bawić się w złącza tymczasowe, chcę założyć od razu przyłącze stałe ( ponoć można ). W tej chwili jestem na etapie wypełniania wniosku o warunki przyłącza i muszę zadeklarować pewne parametry.
Jednakże, kompletnie nie znam się na prądzie, więc mam pytania do fachowców z forum. Wprawdzie przeczytałem dokument który nazywa się Taryfa dystrybucyjna, jednakże ze względu na techniczną terminologię, wiele rzeczy nie wszystko jest dla mnie jasne ;)

Mianowicie.

1. Czy jest jakaś różnica w miesięcznych kosztach użytkowania przyłącza o mniejszej mocy np. 6 KW a przyłączem o większej mocy np. 20 KW w taryfie G11 ( oczywiście pomijając faktyczną wielkość zużycia ) ? Pytanie nasunęło się stąd, gdyż ponoć dla taryfy C płaci się dodatkowo za zadeklarowaną moc.

2. Czy jest różnica w miesięcznych kosztach użytkowania przyłącza przy jednej fazie a trzech ? Pytanie nasunęło się stąd, iż w tabeli taryfowej pod kolumną "Składnik stały stawki sieciowej" widnieje dla taryfy G11 stawka 1.80/mies zł dla układu 1-fazowego i 3.85/mies zł za 3-fazowy.

3. Z racji, iż przez pierwsze 2-3 lat zużycie prądu będzie bardzo niskie, lepiej zadeklarować mniejsze zużycie czy docelowe ? Pytanie stąd, iż w tabeli "Stawki opłaty przejściowej" widnieje, iż przy zużyciu poniżej 500KW/rok stawka wynosi 0,25 zł/mies, 500 - 1200kW stawka 1,04, powyżej 1200KW stawka 3,29zł.

4. W sytuacji gdy zadeklaruje zużycie np. 1200KW/rok a zużyje mniej lub więcej to czymś to skutkuje ?

5. Czy urządzenia trójfazowe są kompatybilne z przyłączem jednofazowym ?

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Adam

krzcel
26-02-2015, 07:15
5. Czy urządzenia trójfazowe są kompatybilne z przyłączem jednofazowym ?