PDA

Zobacz pełną wersję : Podłączenie gniazdek elektrycznych



CarekPL
06-03-2015, 08:39
Witam ponownie Panowie.
Jestem laikiem w sprawach elektrycznych, ale przyszło mi w remontowanym pokoju wymienić gniazda elektryczne. Kupiłem gniazdka z bolcem i chciałbym również go podłączyć, ale nie wiem jak, dlatego proszę o pomoc.

Gniazdka zakupione są takie:
307468

Teraz kable i przymocowanie starych gniazdek:

Nr 1, cztery przewody: biały zapleciony z niebieskim, niebieski, czarny:
307466

Nr 2, dwa przewody: biały i niebieski:
307467

Bardzo proszę o pomoc, czytałem w internetach, ale tam są inne kolory, a przy dwóch kablach trzeba zrobić "mostkowanie", ale nie wiem co to znaczy. Z góry dziękuję!

krzcel
06-03-2015, 09:25
Możliwości jest kilka, zależy kto odpowiada.
1. Murarz - a podłącz tak jak było
2. Murarz któremu się wydaje że jest elektrykiem : faza do fazy, zero na bolca i mostek z bolca na zero.
3. Elektryk odpowie wezwij elektryka, bo tu trzeba więcej rzeczy rozeznać. Bez wymiany kabli IMO się nie obejdzie. I trzeba będzie rozpisać plan migracji instalacji w tym budynku do wersji TN-S.

A przy okazji pytanko(jedno z wielu, które trzeba zadać żeby tą instalację poprawnie wykonać) : nie masz przypadkiem jednego z bezpieczników w tablicy głównej założonego na zero?

rgal
06-03-2015, 09:31
Cud instalacja, szczególnie dobór kolorów, Przyznaję że nawet nie estem pewny jak obstawiać który przewód jest fazowy- no ale to sie da rpsoto zmierzyć. Wg mnie tutaj trzeba elektyka na miejscu, bo o ile wykonanie zerowania na gniazdku jest proste to tu trzeba by sprawdzić resztę instalacji żeby to zerowanie nie zwiększyło tylko zagrożenia.

krzcel
06-03-2015, 09:54
nie estem pewny jak obstawiać który przewód jest fazowy.

No przecież to widać na pierwszy rzut oka. Na pierwszym zdjęciu fazowy jest czarny i niebieski a na drugim niebieski ;)

rgal
06-03-2015, 10:36