PDA

Zobacz pełną wersję : Pianka PUR do zalania bojlera



Przemek Kardyś
19-03-2015, 17:54
Witam.

Zastanawiam się nad samodzielnym zrobieniem nierdzewnego bojlera CWU. Pracuję w firmie, gdzie wycina się laserowo nierdzewkę i jest dostępna w dobrej cenie, a w dodatku posiadam spawarkę TIG i potrafię jej używać (jako-tako). Do tego kilka króćców i grzałka i mógłbym zrobić cały bojler.

Pozostaje to tylko ocieplić. Nie chcę używać wełny, tylko coś porządnego. Myślałem o użyciu pianki z puchy, albo nawet o znalezieniu ekipy od poddaszy i podstawieniu im swojego bojlera, ale mam jeszcze kilka potrzeb (w tym izolacja rekuperatora), więc wolałbym jakieś profesjonalne rozwiązanie. Czy ktoś się orientuje, czy można gdzieś kupić taką piankę w dobrej cenie? Chyba musi być chemoutwardzala, ale nie znam się na tym dobrze.

מרכבה
19-03-2015, 18:07
To żeby pianka zadziałała z pełną siłą potrzeba by było drugiego płaszcza np z blach #1mm
inaczej lepiej użyć EPS"a i ciąć drutem oporowym.

Przemek Kardyś
19-03-2015, 18:17
Faktycznie nie napisałem, ale ten płaszcz oczywiście też bym zrobił. Blaszany najłatwiej, a pomiędzy trzeba piankę wlać. Zwykła pianka utwardza się od wilgoci, ale tam będzie mało wilgoci, więc chyba chemoutwardzalna. Tylko skąd?

p.s. EPS do bojlera, to chyba kiepskie rozwiązanie. Temperatura może być i 90 stopni (zastosuję zawór mieszający 40stC), więc styropian się zepsuje.

dembi
19-03-2015, 18:26
Może mata z kauczuku syntetycznego? (Armacell, K-Flex, Thermaflex)

Przemek Kardyś
19-03-2015, 18:31
Strasznie drogie te maty. Potrzeba mi z 15-20cm, a baniak będzie miał średnicę 63cm i wysokość 1m (zwinięty arkusz 2x1m).

מרכבה
19-03-2015, 21:37
Dokładnie to chcesz zrobić co robią tu
http://www.wsk-krosno.pl/pl/oferta/schladzalniki/ pracowałem widziałem ..
między warstwy pianka .. w tedy daje to bardzo dobre osiągi ..
ba .. gęsta piana 40kg/m3 zamknięta w szczelny dyfuzyjnie kordon, chce potwierdzić że lambdę będzie mieć 0,022 /0,024