PDA

Zobacz pełną wersję : Pompa Ciepła - Pierwsze uruchomienie zuzycie pradu



sszakallx
24-04-2015, 17:24
Witam
Jestem początkujący na forum mam zapytanie odnośnie zużycia prądu za ogrzewanie pompy ciepła
Moja pompa ciepła to VITOCAL 242-G
W 2014 roku sie wybudowałem sciany porotherm 25 + styropian grafitowy 15cm na zakładke pierwsze uruchomienie pompy nastapiło w listopadzie 2014
do tego czasu przyszły mi 2 rachunki za prąd i troch mnie zaszokowało zużycie 1998kw okres grudzień styczeń i 1800kw luty-marzec czy to jest normalne ze az tyle KW pobrało przy pierwszym uruchomieniu pompy ??

Antymateria
24-04-2015, 17:41
Samochód kupiłem w 2014r, ma średniej grubości opony, marki Ziutek. Pierwsze tankowanie kosztowało mnie 2359 zł a drugie 3344zł. Czy to normalnie przy pierwszych tankowaniach?

A teraz zagadka - zgadnij jakim autem jeżdżę? Może to TIR? Może bolid F1? Może czołg? No i powiedzcie mi czy to normalne, że to auto tyle pali.

Dość znęcania się (trzeba się w piątek po pracy zrelaksować, a co!). Chyba drogi autorze już dotarło o co chodzi. :)

Podaj więcej danych! Przykładowo:
- powierzchnia ogrzewanego budynku po podłogach 100m? 300m?,
- ilość kondygnacji - nie wiemy czy masz dom piętrowy czy parterowy...
- ocieplenie poddasza, parteru, a może masz płytę? a może zwykłe fundamenty? grubość izolacji?
- rodzaj ogrzewania (grzejiniki? podłogówka? mix?)
- jakie źródło - odwierty pionowe, poziome?
- moc pompy
- ilość zużywanej ciepłej wody / dzień
- rodzaj klimatyzacji - może masz rekuperator?
- rodzaj okien

Można jeszcze wymienić sporo. Pozwól sobie pomóc ;)

Ok wyżyłem się, dziękuję. Do widzenia.

sszakallx
24-04-2015, 19:05
Witam
A wiec odpisuje na wszystkie pytania:)

Ogrzewanie podłogowe 120m2 wylewka jastrych parter ( poddasze bez ogrzewania 80m dach dopiero bedzie ocieplany) strop wylewka betnowa nieocieplona)
Dwa otwierty po 100m pionowe
moc pompy 7,2KW Vitocal 242-G z funkcją "Solar"
Bez rekuporatora
Okna firmy redan eco plus