PDA

Zobacz pełną wersję : Mała ścianka działowa oddzielająca pomieszczenia



bobbi
08-06-2015, 17:47
Cześć,

Zamierzam odgrodzić salon od kuchni krótką ścianą działową.
Owa ścianka ma mieć 70cm szerokości i okolo 255-260cm wysokości (od podłogi do sufitu) i byłaby dobudowana do już istniejącej ściany (bloczki gipsowe w 30 letnim budownictwie).

Pierwotnie chciałem to zrobic za pomocą profili aluminiowych i płyt karton-gips, jednak po podliczeniu okazało się, że tańszym rozwiązaniem byłoby użycie bloczków z betonu komórkowego (np. z bloczków 60x20cm, grubość 12cm).

Zabudowy z karton-gipsu już robiłem, natomiast nie mam żadnego doświadczenia ze stawianiem bloczków, mam więc pewne wątpliwości i liczę, że może ktoś z Szanownych Forumowiczów mógłby podzielić się wiedzą: o czym pamietać, co i jak warto zrobić.

Pierwsza sprawa to podłoże: w całym mieszkaniu mam płytki ceramiczne. Czy nie będzie problemu jeśli bezpośrednio na nich nałożę zaprawę i na to bloczki?

Druga sprawa: mocowania. Czy takie [OBRAZEK] (http://www.chemiabudowlana.info/zdjecia/publikacje/w_artykule/3756_z6.jpg) łączniki, przymocowane do istniejącej ściany, co 1-2 bloczki wystarczą?

Trzecia kwestia: zakładam, że najwyższy rząd bloczków będzie się kończył około 2-3cm pod sufitem. Czy wcisnąć tam zaprawę czy może lepiej coś elastycznego jak np. pianka montażowa?

Czwarta kwestia: czy mocować w jakiś sposób bloczki do sufitu? Może łącznikiem podobnym do tego, o którym wspominałem w punkcie drugim?