PDA

Zobacz pełną wersję : Czy warto zamawiać zestawienie materiałów i kosztorys?



Ksosik
18-07-2015, 20:37
Witam wszystkich forumowiczów, to mój pierwszy post i mam nadzieję, że prawidłowy dział :)

Ale do rzeczy, zamierzam w ten weekend zakupić projekt ze studia Z500, bo mają promocję i w ostatniej chwili zacząłem się zastanawiać nad paroma dodatkami, które tam proponują, między innymi chodzi mi tak, jak w tytule o zestawienie materiałów oraz kosztorys. Widziałem, że opinii jest wiele, bo wiadomo specjalista stwierdzi, że sam może sobie to wyliczyć, a laik bez zestawienia ani rusz...

Jestem kompletnie zielony w kwestii budowy domów, dlatego też prośba do Was Drodzy Forumowicze o radę, czy warto takie zestawienia zamawiać i czy taki kosztorys dla mnie będzie przydatny...Chałupkę będzie stawiać kumpel teścia, nie jakaś tam wielka firma...

pozdrawiam i proszę o pomoc w tej kwestii i wyrozumiałość, bo na pewno takie tematy już się pojawiały na forum...

albo może nieco inaczej, czy osoby, które korzystały z projektów z500 uważają taki kosztorys i zestawienie materiałów za niezbędny i pomocny?

pozdrawiam

ŁUKASZ ŁADZIŃSKI
18-07-2015, 21:08
Projekt gotowy nie jest Projektem Budowlanym. Proponuje najpierw zlecić opracowane PB, poszerzyć zakres opracowania o Projekty Wykonawcze ( w tym zestawienie materiałów ) , następnie kosztorys , który będzie odnosił się do projektu i planowanej inwestycji.

Ksosik
19-07-2015, 10:28
Hmm, no tak to w sumie jasne, że ten projekt, który kupię to nie ten wg którego można już budować, bo on musi być zaadoptowany i to już mamy ustalone z architektem...ale moje pytanie dotyczy etapu kupowania projektu, ponieważ studio z500 oferuje za dodatkową opłatą zestawienie materiałów 57 zł i kosztorys za 249 zł...dodatkowo w naszym projekcie nie będziemy prawie nic zmieniać, poza jednym dodanym oknem, dlatego też na mój chłopski rozum, w zestawieniu niewiele się zmieni, a na jego podstawie mogę już rozglądać się za materiałami w hurtowniach...