PDA

Zobacz pełną wersję : Ogrzewanie kominkowe i co do tego?



monkowska
21-09-2015, 10:33
Witam,
zainteresował mnie dom, właściwie to mieszkanie w bliźniaku. Dom parterowy, system kanadyjski.
Zainstalowane jest tam ogrzewanie kominkowe z płaszczem wodnym.
Nie ma możliwości podłączenia gazu. Nie ma tez dodatkowego pomieszczenia, które można by było zagospodarować jako kotłownię.
Rozważam ogrzewanie elektryczne.
Jakie Wy polecacie rozwiązanie w takiej sytuacji?
Czy kosztowny jest montaż takiej instalacji? Czy jest skomplikowany?
Czytałam, że w takiej sytuacji ogrzewanie kominkowe można połączyć z tym elektrycznym.
Chodziło by głównie o podtrzymanie jakiejś minimalnej temperatury, kiedy nie ma nas w domu nieco dłużej.
Jestem totalnym laikiem i była bym wdzięczna za wytłumaczenie "jak blondynce" jak sprawa wygląda :)

Pozdrawiam!

Puławiak
21-09-2015, 11:07
Zamontuj kocioł elektryczny i po sprawie. Tylko musisz mieć 3F

monkowska
21-09-2015, 19:09
Rozumiem, że bez tej trójfazy kiepsko z podłączeniem kotła?
Dom jest z 2011 roku, "z wierzchu" wygląda na to, że nie wymaga dużego nakładu finansowego co przyznam jest kuszące, zwłaszcza dla pary młodych ludzi "na dorobku" ^^
Rozmawiamy o tej nieruchomości: http://otodom.pl/oferta/dom-dwurodzinny-wsrod-pol-i-lasow-hutki-konopiska-ID2KTEW.html#8ad1884279, konkretnie to o jego połowie. Alternatywa taka dla blokowiska, którego szczerze nie cierpię.
Mam nadzieje, że to nie problem że wrzucam link? ;)
Zapobiegliwie poczytałam już o kosztach zmiany przyłącza i szczerze wolała bym tego uniknąć :)

Nadal interesuje mnie, czy instalacja tego kotła elektrycznego w taki sposób, żeby "współpracował" z kominkiem to skomplikowana sprawa, czy raczej prosty zabieg? :)

Jeśli ktoś ma jakieś dodatkowe uwagi na co zwrócić uwagę przy takim mieszkaniu, chętnie poczytam :)

saturnv
22-09-2015, 22:25
Rozważ pompę ciepła Panasonica (powietrzną).