PDA

Zobacz pełną wersję : Dobór Komina Dom Drewniany



ziom890
10-11-2015, 19:12
Witam! Chciałbym się poradzić jak dobrać komin do drewnianego domku. Parter 25 m kwadratowych i poddasze 40 m kwadratowych mały kominek z płaszczem. Zależy mi aby zrobić to jak najtańszym kosztem ale też skutecznie. Pierwsze pytanie czy może to być zwykły komin z cegieł czy raczej komin systemowy , jeśli systemowy to jaki na co patrzeć czy do kominka z płaszczem jest inny niż do kominka bez płaszcza czy taki sam. Jestem kompletnie zielony w tym temacie proszę o paradę kogoś doświadczonego.

ziom890
11-11-2015, 16:21
Panowie poradzicie coś czy nikt nei orientuje się w temacie?

KaliMi
11-11-2015, 16:54
Systemowy lepszy, zajmuje mało miejsca, u ciebie to fi 160 lub 180 ocieplany wełną. U mnie mam dwa kominy firmy Tona. Są ok. Po co ci kominek z płaszczem wodnym nie lepszy dgp, masz mała powierzchnię.

ziom890
11-11-2015, 17:00
dgp ? nie słysałem nigdy o takim czymś małe pomieszczenie tylko, że na górze będą 3 pokoje i chciałbym w każdym grzejnik

KaliMi
11-11-2015, 17:09
DGP to dystrybucją gorącego powietrza z komory nad kominkiem inaczej mówiąc nawiew gorącego powietrza przez kanały do pomieszczeń. Mam kominek z takim nawiewem grawitacyjnym sprawdza się dobrze. U mnie służy rekraacyjnie i awaryjnie przy braku prądu.

ziom890
11-11-2015, 18:33
u mnie to będzie jako jedyne źródło ogrzewania z tego względu że nie mam miejsca na piec centralny a prądem drogo wychodzi. czytałem coś o tym dgp ale wydaje mi się że płaszcz jest lepszym rozwiązaniem z tego względu iż ciepło w grzejniku utrzyma się dłużej a dodatkowo podgrzeje sobie też wode

KaliMi
11-11-2015, 19:12
Podgrzewanie CWU jest najtańsze prądem w drugiej taryfie. Brat grzeje kominkiem z nadmuchem jako podstawowe ogrzewanie od 10 lat, nie narzeka. Zależy jak masz ocieplany dom. Masz strop drewniany.

boluslolusj23
15-11-2015, 12:10
Proponuję zapoznać się dokładnie z zapisami prawnymi w tej sprawie (paragraf 132 i dalsze):