PDA

Zobacz pełną wersję : Kocioł nie dochodzi do zadanej



janusz70
03-12-2015, 10:18
Mam problem z kotłem ze sterownikiem Iryd pid.
Nie znam się na tych sterownikach, monter założył piec ustawił i poszedł. Mówi, że jest ok, ale piec jest ustawiony na 55C i cały czas tak chodzi od 3 tygodni.
Ani temperatura nawet o 1 C nie spada, ani o 1 C nie rośnie.
Znajomi mówią, że pójdę z torbami, że mi piec zje tyle ekogroszku, że zbankruruje, bo powinno być tak, że piec grzeje np do 60C a potem przestaje dmuchać i podawać węgiel np. przez godzinę. A u mnie wentylator praktycznie cały czas dmucha i podajnik podaje.

W sumie nie spalam tego węgla dużo, ale chyba jest coś źle ustawione?

timon120777
03-12-2015, 15:37
tak ma być
sterownik pracuje w taki sposób aby była utrzymywana temperatura w okolicy zadanej z niewielkimi odchyleniami. przy znikomym odbiorze ciepła temperatura zostanie "przeciągnięta" i kocioł się odstawi , teraz gdy zapotrzebowanie na ciepło jest nieco wyższe kocioł pracuje w trybie ciągłym w okolicy ustawionej temperatury. na poziom zużycia ma wpływ sprawność procesu, kaloryczność opału i straty domu a nie to czy kocioł osiągnie zadaną lub się odstawi
możesz spać spokojnie jeśli w popielniku nie ma niedopału i wielkich spieków

Jarecki79
03-12-2015, 17:23
Dodam tylko,że algorytm PID dąży do pracy ciągłej, ciągle jednak koryguje wydajność dmuchawy oraz ilość paliwa
W sterowniku Iryd PID ma po lewej stronie guzik INFO, pyknij sobie jeden raz i na dole masz podgląd na aktualną moc, widzisz od tyłu sekundy do dawki paliwa i chwilowo jak mocno dmucha

Praca ciągła przy dobrze ustawionym pid (nie za mocny nadmuch) to wyższe sprawności i niższe emisje

janusz70
03-12-2015, 18:11
Dodam tylko,że algorytm PID dąży do pracy ciągłej, ciągle jednak koryguje wydajność dmuchawy oraz ilość paliwa