PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana dachu i podwyższenie domu



Ravenek
27-12-2015, 13:48
Witam.
Jestem tu nowy i nie znam się na tego typu rzeczach, chciałbym zorientować się w kosztach przedsięwzięcia.
Chodzi o 40 letni dom.
Dom składa się z piwnicy, parteru i strychu.
Jego wymiary to 10m x 11m.
Dach dwuspadowy.

Chciałbym:
- wymienić dach na blachodachówkę;
- ocieplić dach
- wymienić więźbę dachową
- podwyższyć dom o jakieś 2 pustaki, żeby potem wyremontować strych i zrobić skosy - chcę tak przerobić strych żeby zrobić tam pokoje

Ile to by mniej więcej kosztowało z robocizną i materiałami?

nyka69
28-12-2015, 08:57
Powiem z doświadczenia. Samo położenie dachu i wymiana więźby to koszt przynajmniej 50 tys. Do tego podniesienie murów, wykończenie w środku, postawienie ścianek działowych, zakładam, że nie masz też podciągniętych mediów jak woda, kanalizacja, gaz, ogrzewanie. Myślę, że musisz liczyć od 100 tys. w górę.

Ravenek
28-12-2015, 12:50
Na razie planuję wymianę dachu i podniesienie bez wykończenie w środku.
Ile tylko to by wyniosło?

Bejaro
28-12-2015, 13:10
Na razie planuję wymianę dachu i podniesienie bez wykończenie w środku.
Ile tylko to by wyniosło?

Musisz mieć projekt rozbudowy bo zmieni się wymiar budynku,czyli inwentaryzacja projekt zgodny z planem miejscowym lub wz.

Koniecznie musi się wypowiedzieć konstruktor bo podniesienie budynku to też wieniec coś ten nowy dach musi trzymać okna chyba też dołożysz?

Zrobienie na nowo dachu to też nowe ocieplenie itp.schody jeśli teraz nie ma czy w tej chwili masz ocieplony dom co z elewacją na nowej ścianie?

semiramida
28-12-2015, 13:17
odradzam podnoszenie dachu! oszpecisz dom! a w każdym razie nie poprzez dodawanie pustaków czyli podwyższanie elewacji!! powierzchnię użytkową poddasza mogą zwiększyć ciekawe lukarny... rozbuuduj parter... pomieszczenia na piętrze i tak są drugorzędne po co z ich powodu oszpecać i swój budynek i pierzeję ulicy...

Ravenek
02-01-2016, 14:53