PDA

Zobacz pełną wersję : Które ogrzewanie podłogowe lepsze? PILNA POMOC



skibuszka
07-01-2016, 09:10
Witam,

w ogóle nie znam się na tym temacie dlatego liczę na waszą pomoc. Z mężem zdecydowaliśmy się na ogrzewanie podłogowe i instalator zaprezentował nam dwie wersje. Licze na doradzenie, która lepsza. Mieszkanie ma 55 metrów. Do wyboru:

1. Rozdzielacz z układem pompowym 4 grzejniki
2. Rozdzielacz ogrzewania podłogowego z przepływomierzami 4 obiegowy DIM moduł ze sprzegłem hydraulicznym układ pompowy niskiej i wysokiej strefy

Ta druga wersja ponoac bardziej ekonomiczna i lepsza. Co o tym sadzicie?

noc
07-01-2016, 21:11
Ale o co chodzi???
Czy o to, że rozdzielacz na 4 grzejniki będzie lepszy do podłogówki niż 4 obiegowy DIM?
Czy może o to, że rozdzielacz 4 obiegowy DIM z podłogówką będzie lepszy niż mieszkanie grzane 4 grzejnikami?
Czy może o coś innego?
Jeśli nie zapytasz sensownie, nikt Ci nie odpowie, bo nie wiadomo o co Ci chodzi.

skibuszka
07-01-2016, 23:14
W jednym i drugim przypadku chodzi o ogrzewanie z dwoma grzejnikami i podłogówką na reszte mieszkania czyli korytarz lazienkę i salon z kuchnią. Całe mieszkanie ma 55 metrów a powierzchnia pokoi z grzejnikami to 20 metrów. Instalator proponuje montaż podlogówki na dwa sposoby pierwszy tańszy to jakaś szafka gdzie powierzchnia podłogówki będziepodzielona na 4 powierzchnie grzewcze czyli korytarz salon kuchnię i łazienkę. Do tego sterownik w salonie do ustawienia temperatury. Drugi rodzaj to jakieś dwie pompy zaraz za piecem na gzrejniki i druga na podlogówkę i dwa sterowniki jeden w salonie na podłogówkę i drugi w jednym z dwóch pokoi na kaloryfery. Drugi ma być lepszym i oczywiście droższym rozwiązaniem o jakieś 1600 zł





Ale o co chodzi???
Czy o to, że rozdzielacz na 4 grzejniki będzie lepszy do podłogówki niż 4 obiegowy DIM?
Czy może o to, że rozdzielacz 4 obiegowy DIM z podłogówką będzie lepszy niż mieszkanie grzane 4 grzejnikami?
Czy może o coś innego?