PDA

Zobacz pełną wersję : Procedura uzyskania prądu budowlanego



e_gregor
09-01-2016, 20:28
Witam wszystkich

Sprawa wygląda następująco: jestem na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę. W narożniku działki mam skrzynkę elektryczną. Ogólnie znam się na prądzie nieźle (doświadczenie w projektowaniu sprzętu agd) natomiast w ogóle nie znam się na procedurach urzędowych. Czy mogę sobie sam zrobić prostą rozdzielnię z gniazdkami, zabezpieczeniem i kawałkiem kabla którą przymocowałbym na kołku obok skrzynki przyłączeniowej? Czy potrzebny jest do tego elektryk z odpowiednimi uprawnieniami, który wystawi stosowne dokumenty bo inaczej energetyka się na to wypnie? Czy licznik będzie montowany do tej rozdzielni czy do ich szafki?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi
Grzesiek

zbich70
09-01-2016, 21:21
Zerknij tutaj:
http://www.tauron-dystrybucja.pl/przylaczenia-do-sieci/abc-przylaczenia/Strony/abc-przylaczenia-do-sieci.aspx
i tutaj:
http://www.tauron-dystrybucja.pl/SiteCollectionDocuments/dokumenty-przylaczenia/przykladowy-zi.pdf
Zwróć uwagę na ten zapis:

Oświadczam, że instalacja elektryczna w powyższym obiekcie (od miejsca rozgraniczenia własności) została wykonana i sprawdzona zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i nadaje się do załączenia pod napięcie, za co przyjmuję całkowitą odpowiedzialność.
Słowo "odpowiedzialność" jest tu kluczowe...

justo
01-04-2016, 08:18
Kochani pomóżcie, co zrobić?

Właśnie prąd został doprowadzony do granicy działki i postawiona została skrzynka (na prąd docelowy) - co zrobić żeby jak najszybciej móc korzystać z prądu?Czy trzeba złożyć jakiś wniosek o prąd budowlany? jakie to koszta kiedy ma się już skrzynkę?Czy ktoś przechodził podobną procedurę i może wyjaśnić co teraz zrobić żeby szybko i sprawnie móc korzystać z prądu ?Dodam że budynek jest w stanie surowym.

link2jack
01-04-2016, 08:44
Zadzwoń do swojego dystrybutora. Otrzymasz jeszcze fakturę za przyłącze, później licznik.

Bejaro
01-04-2016, 08:56