PDA

Zobacz pełną wersję : Wykonanie przykanalika samodzielnie



namore
26-04-2016, 15:24
Witam,
Gmina wykona na swój koszt odcinek kanalizacji od rury znajdującej się w drodze do studzienki na mojej posesji. Jednak odcinek między studzienką a domem jednorodzinnym jest w moim zakresie. Próbowałem się dogadać z podwykonawcą gminy ale zażyczyli sobie 170 zł/mb (do wykonania jakieś 12mb). Wydaje mi się że gdybym sam kupił rury, piasek itp. to wyszłoby góra 50 zł/mb.
W związku z tym mam pytanie:
1) Czy moja cena z wyliczanki tj. 50 zł/mb jest realna?
2) Jeśli chciałbym zrobić przykanalik w linii prostej to na przeszkodzie stoi zbiornik szamba (który chcę zostawić jako zbiornik na deszczówkę). Czy to prawda że jeśli chcę ominąć szambo tj. nie będzie rura szła w linii prostej to muszę zrobić dodatkową studzienkę na posesji?
3) Czy jeśli nie mam doświadczenia tylko jestem oczytany w temacie i mam dobre chęci to sobie poradzę z takim przyłączeniem?

Dziękuję za wszelkie sugestie!

Beja
26-04-2016, 19:47
1) Czy moja cena z wyliczanki tj. 50 zł/mb jest realna?

A dlaczego aż tyle? Rura kosztuje kilka zł za metr. Jeśli grunt jest odpowiedni, to nawet piasku nie potrzebujesz. Tyle że będziesz przez tydzień machał łopatą.


2) Jeśli chciałbym zrobić przykanalik w linii prostej to na przeszkodzie stoi zbiornik szamba (który chcę zostawić jako zbiornik na deszczówkę). Czy to prawda że jeśli chcę ominąć szambo tj. nie będzie rura szła w linii prostej to muszę zrobić dodatkową studzienkę na posesji?

Nikt cię nie zmusza, ale w razie jakiegoś przytkania, to stanie się na pewno na zakręcie. Kanalizację kopiesz raz na kilkadziesiąt lat. Głupio by było zaoszczędzić kilkaset zł, a potem wołać ekipę z koparką za kilka tysięcy.


3) Czy jeśli nie mam doświadczenia tylko jestem oczytany w temacie i mam dobre chęci to sobie poradzę z takim przyłączeniem?

Potrzebujesz jeszcze łopatę, poziomicę i jakieś plastry :p

maxb
26-04-2016, 20:33