PDA

Zobacz pełną wersję : Kupno domu



luka3000
09-06-2016, 10:22
Witam serdecznie.
Jestem zainteresowany zakupem domu jednorodzinnego, poniemieckiego. Jednak mam pewne wątpliwości. Mianowicie: w księdze wieczystej jest napisane, że jest to nieruchomość rolna z zabudowaniami i nie ma informacji na temat domu. Dom przeszedł gruntowny remont włącznie z dachem (bez ruszania więźby dachowej). Raczej remont nie był nigdzie zgłaszany, stąd moje pytanie czy nie będzie to potraktowane jako samowola budowlana? Po trzecie w piwnicy od ziemi do wysokości 0,6 metra widać ciemniejszy kolor ściany. Czy to może świadczyć o jakimś zawilgoceniu domu, fundamentów i czy to jest groźne czy w piwnicach tak już czasem jest? Z góry przepraszam jeśli któreś z pytań obraża Państwa inteligencję, ale jestem laikiem w tym temacie. Liczę na Waszą wyrozumiałość. Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Pozdrawiam.

profesjonalistka
09-06-2016, 10:44
Witam

Po pierwsze: jeżeli w księdze wieczystej jest oznaczona nieruchomość rolna z zabudowaniami to jest to zapis poprawny. Ale przed kupnem zachęcam do odwiedzenia urzędu i zapoznania się z miejscowym planem (jeśli istnieje). Warto się dopytać czy w terenach przyległych do działki będę przeprowadzane jakieś inwestycje w najbliższych latach.
Po drugie: według prawa budowlanego nie zgłasza się remontu domu o ile nie naruszamy jego bryły. Wymiana dachu, wykonanie elewacji itp. nie wymagają zgłoszenia pod warunkiem, że obiekt nie jest wpisany do rejestru zabytków. Jeśli nie jest to obiekt zabytkowy to absolutnie nie ma mowy o żadnej samowoli budowlanej.
Po trzecie: przyczyn brudnej ściany może być wiele. Owszem jak najbardziej może to być zawilgocenie ściany bądź też zła izolacja fundamentów. Proszę o więcej szczegółów to na pewno pomogę w rozwiązaniu problemu.

Zachęcam do odwiedzenia bloga http://wyszomirska.pl/category/blog/ na którym można znaleźć artykuły pomocne przy zakupie nieruchomości pod dom.

ŁUKASZ ŁADZIŃSKI
09-06-2016, 10:53