PDA

Zobacz pełną wersję : Ściany Betonowe, od czego zacząć?



Greggoryus
13-06-2016, 08:04
Witam wszystkich,

Mam do wykonania pilny remont w małym mieszkaniu (kawalerka 31m2)... Do tej pory mieszkanko zostało wyczyszczone. Ściany i podłogi zdjęte (ostatnia warstwa tapety pamięta chyba lata świetności z czasów powstania budynku...) więc przyszła pora za wygładzenie ścian pod malowanie. Chciałem zlecić to firmie bo czas nagli (półtora miesiąca do wesela! :eek: ), ale niestety, wycena chyba wystarczająca odwiodła mnie od tego pomysłu...

Do sedna!

Jako że ściany w wieżowcu z wielkiej płyty są betonowe, surowe, od czego powinienem zacząć? Jestem zupełnie zielony, tj. nigdy nie wykonywałem wykończenia mieszkania i nie chciałbym już na samym początku schrzanić sprawy żeby później odlatywał mi tynk. Jakie kolejne kroki powinienem wykonywać aż do malowania? Szczegóły poszczególnych prac myślę że znajdę na forum lub YT, proszę was tylko o podanie niezbędnej kolejności działań :)

Z góry bardzo dziękuję wszystkim bardziej doświadczonym :)

Krzysiek88
13-06-2016, 19:31
Sciany trzeba odtłuścic, usunac pył, resztki taper, farby i zagruntowac, a potem to wieksze wyrwy np. tynkiem wyrownac czy gipsem, a jak nie ma to gladz startowa pewnie ze dwie warstwy i gladz finisz.

Jezeli nie masz kompletnie pojecia o tym, to bym nie ryzykowal na Twoim miejscu, wpakujesz kasy w material, a efekt bedzie marny. Dobra ekipa czy jeden fachowiec to maja terminy, wiec ciezko o kogos NA JUTRO, zazwyczaj to będą paproki. Najlepiej jakbys u znajomych popytal o kogos PEWNEGo, jak zdarles wszystko do ZERA, to juz zrob na cycus glancus a nie zeby Ci spaprali. Malowanie mozesz sobie zostawic najlepiej, z tym sobie poradzisz raczej.

Youtube to kopalnia wiedzy, jest tam duzo materialu, ale uwierz mi, o pewnych rzeczach we wszystkim decyduja detale, czy w budownictwie czy w mechanice, niestety zazwyczaj ich nie pokazuja, to trzeba wyrobic w sobie z doswiadczeniem.

Greggoryus
14-06-2016, 10:13