PDA

Zobacz pełną wersję : Lanie ław na raty



Anax
20-06-2016, 19:25
Witam

Mam problem jak w tytule. Otóż kierbud postanowił lać ławy w dwu etapach. Część ław jednego dnia, resztę drugiego. Przerwa technologiczna będzie dłuższa niż trzy godziny, i to mnie martwi. Na moją uwagę, że to chyba nie powinno być tak lane na raty, kierbud odpowiedział, że na dużych budowach, też lanie ław jest wieloetapowe. Co o tym myślicie, zmieniać kierownika ?, czy powinienem przestać panikować ?

Andrzej733
20-06-2016, 20:05
robiąc fundament na słupach możesz traktować je jako osobno lane, tak i tutaj.

Zasadniczo można lać częściami...ale po co sobie utrudniać? Skoro można wylać jednoczesnie

Anax
20-06-2016, 20:15
Jestem laikiem budowlanym, a moja wiedza ogranicza się do lektury internetowej. No i wyczytałem, że przerwa technologiczna jest niewskazana, stąd moje wątpliwości. Oczywiście kierbud sam sobie utrudnia proponując lanie etapami, ale mnie raczej martwi czy z technologicznego punktu widzenia lanie ław na raty jest zgodne ze sztuką budowlaną. No ja mam wątpliwości, ale może niepotrzebnie panikuję.

jajmar
20-06-2016, 20:25
A dlaczego kierbud chce lać to etapami? NA domkach się raczej tego nie praktykuje, a porównanie do dużych budów trochę nietrafione tam na ławę najczęściej idzie solidnie zbrojona monolityczna ściana która to łączenie spaja i usztywnia. A domek to liche bloczki na lichą zaprawę.

Anax
20-06-2016, 20:56
Kierbud nie podał żadnego racjonalnego argumentu dlaczego chce dzielić lanie ław na dwa etapy. Ale myślę, że nie ma wystarczającej ilości ludzi na moją budowę. Niestety kierbud jest właścicielem firmy wykonującej u mnie budowę. To mój błąd, bo wykonawca i zarazem kierownik budowy to nie najlepszy pomysł. Muszę bezwzględnie zatrudnić inspektora nadzoru budowlanego, ale na pojutrze kierbud zaplanował lanie ław, stąd moje pytanie czy mam zabronić lania ław na raty, czy pozwolić.

jajmar
20-06-2016, 20:58