PDA

Zobacz pełną wersję : Ekonomiczne ustawienie pieca CO kondensacyjnego na gaz



Cypek
08-11-2004, 07:05
Wiem juz dokładnie jak ustawiać wszystkie parametry w moim piecu (TERMET kondensacyjny)
Ale mam kilka pytań, bo zapewne zużycie gazu zalezy od kilku parametrów, a ja nie mam doświadczenia z nimi a nie chciałbym się uczyć na swoich błędach.
1. Czy warto ograniczyć na kotle stopień modulacji palnika np. do 70% aby uniemożliwić mu pracę na max. Wydaje mi się, że wtedy powinien być ekonomiczniejszy. Jak bedzie w mrozy brakować mocy to mu podniosę.
2. Czy lepiej grzać zasobnik z przewyższeniem temperatury 30C przez 10 min przy mocy około 80% czy 20 min z przewyższeniem 10C i mocy około 30% ?
3. Jaka bedzie najekonomiczniejsza temperatura podawana na grzejniki a jaka na podłogówkę (serwisant ustawił mi 55C na grzejniki, 40 na podłogówkę)
4. Czy ktoś ma doświadczenie, którą krzywą grzewczą wybrać dla sciany 3 warstwowej i domu bardzo dobrze ocieplonego (sewisant ustawił 1,1) ?
5. Jakie wybrać nastawy wstepne dla grzejników, od czego to zależy (PURMO) ?

Cypek
08-11-2004, 12:12
Nikt mi nic nie podpowie ?

08-11-2004, 16:26
Ja też mam na podłogówce ustawione 40 stopni. Na razie nie liczę kosztów gazu. Najważniejsze, że jest ciepło i nie muszę o niczym pamiętać. Jak będę miał za duże płatności to może zmienię program godzinowy grzania tak by podłoga sie nie wyziębiła pomiędzy włączeniami pieca. Teraz mam dwa okresy grzewcze w ciąu dnia.

Grzesiek13
08-11-2004, 17:14
Na twoje pytanie nie da się dokładnie odpowiedzieć wprost.