PDA

Zobacz pełną wersję : Ogródek łatwy i przyjemny



24-11-2004, 17:49
Taka zima za oknem że hej a ja siedzę i rozmyślam co tu posadzę na wiosnę. Trochę mi to poprawia nastrój. Ogrodnik ze mnie żadem bo nie mam żdnego doświadczenia i dlatego chcę mieć ogródek łatwy w utrzymaniu. Szukam roślin , które nie są wymagające, nie kosztują fortuny no i są ładne. Obecnie mam posadzone sosenki (żółtą i czarną),świerk srebrzysty, kosodrzewiny, robinie akacjowe,forsycje, cebulki tulipanów i żonkili, clematisy i wisterie. (te ostatnie to trochę są wymagające , ale je uwielbiam)
Planuję też posadzić pięciornika krzewiastego wzdłuz alejki.
Macie jakieś jeszcze sprawdzone łatwe rośliny? Cos co by pasowało do tego domu obok.

Przemysław
24-11-2004, 19:06
Witam!!
Jak masz ochotę to mogę Ci nawet cały ogród zaprojektować (tanio). Moja reklama znajduje się w ogłoszeniach drobnych. Wszystkie konsultacje mam darmowo :D . Moje gg 3257866.
Z niewymagających roślin, ale za to pięknych proponuję hosty. Potrzebują tylko mniej nasłonecznionego miejsca (i to nie wszystki odmiany) oraz w miarę wilgotnego podłoża (duża powierzchnia liści = duża transpiracja). Są to byliny wieloletnie i bardzo efektowne. Ja sam mam 16 odmian (ale mam na tym punkcie fioła). Kwitną przez dwa miesiące w roku. Niektóre kwiaty ładnie pachną tak jak odm. "Fragrant Bouqet". Liście różnej wielkości i barwy, z ramkami i bez. Tylko funkie z cienkimi liśćmi są atakowane przez ślimaki. Można z tych roślin tworzyć wspaniałe kompozycje (same lub z innymi)
Tak naprawdę jest wiele niewymagających roślin na naszym rynku. Wszystkie iglaki są bardzo dobrze przystosowane do naszego klimatu. Większość lubi stanowiska słoneczne, inne cień (tak jak zwyczajny cis).
Z zimozielonych liściastych proponuję ostrokrzew (ilex) - w zasadzie nie przemarza, nadaje się na solitery albo nawet żywopłoyty (można ciąć). Mają czerwone jagody, które są przez całą zimę.