PDA

Zobacz pełną wersję : Podajnik Ardeo AZP M 15kw prod. 2009 a sterownik OGNIK PID 1



bt9
07-09-2016, 15:22
Witajcie.
Jestem w posiadaniu jak w temacie - Podajnik Ardeo AZP M 15kw prod. 2009 a sterownik OGNIK PID 1.
Czy zalecacie aby wymienić sterownik na nowszy np. Ecoal lub Bruli czy ten ognik w pierwszej wersji który mam całkowicie spełni swoje zadanie?
Nie mam żadnego doświadczenia ze sterownikami i podajnikami - kupiłem używkę do mojego kotła i zależy mi na oszczędności na opale i bezproblemowej obsłudze jak najmniej czasochłonnej. Ale czy est sens płacić za nowy sterownik tyle kasy?
Pozdrawiam.

Jarecki79
07-09-2016, 16:39
Podłącz i odpal, sam zobaczysz

Ognik PID był bardzo prosty w obsłudze, miał skuteczny algorytm
Sam Ci sie ustawi do paliw ze średniej półki, do m.in. retopalu, zwykłego anmaga, anmaga błękitnego, przyzwoitego ekogroszku rosyjskiego, max. po jaret-plus czy max. anmag-gold

Jak wyłączysz i włączysz sterownik to przez chwile świeci się wersja oprogramowania np. Sl.7c albo Sl.19 albo Sl.27.... itp.
Nie wiem jak stary jest hardware, ale softy można aktualizowac poprzez wysłanie do producenta- Elektro-Miz

bt9
13-09-2016, 15:00
Witam,
Jest to wersja softu numer 28.
Czy jest ona ok. czy muszę aktualizować?
Druga sprawa jaki opał polecacie do tego palnika?
Kolejna sprawa to czy przed sezonem coś w tym palniku poprawić, usprawnić, dokupić lub przerobić aby było najlepiej?
Pozdrawiam.

bt9
01-10-2016, 16:53
Witam ponownie.
Potrzebuję rady waszej w ustawieniu sterownika, pieca - Ognik plus 2
W tej chwili moje ustawienia to:

PP - Podawanie: -7
d. - dmuchawa: 44
Ni - Moc: 2
Pid.1

Paliwo to tani ekogroszek Bartex.
Załączam filmik który przedstawia przebieg spalania i wygląd popiołu.
Problemem jest to, że opału idzie sporo - ok. 25kg.
Dok kostka z lat 70-tych, styropian 5cm.. ogrzewane jest jedno piętro 55m2 + piwnica 25m2. Grzejniki: 3duże 60x100, 1mały 40x60 i dwie drabinki łazienkowe + w piwnicy duży grzejnik długości ok. 2m stary z blaszkami.