PDA

Zobacz pełną wersję : Wiatrołap, korytarz i problem w jednym:)



burgundzka
22-02-2005, 12:01
Witam,
jestem początkującą użytkowniczką tego Forum. Ale mam nadzieję, że dobrze trafiłam.
Potrzebuję rady "doświadczonych" w przebudowach forumowiczów.
Mamy niewielki domek. Planujemy generalny remont witarołapu.
Sytuacjia przed wygląda tak:
Podłużna działka, dwupoziomowy domek. Wejście do niego od przodu posesji - poprzez wiatrołap. Za domkiem jest jeszcze kawałek ogrodu.
Witarołap ma wymiary (wewnętrzne - bo diablo grube ściany ma) 1,5 m x 2,5 (no może 3:).
Przyklejony jest do domu swoim dłuższym ramieniem. Na drugim dłuższym ramieniu jest okno.
Na lewo od wejścia do wiatrołapu jest wejście do domu (drzwi). Za nimi mikro korytarzyk (jakieś 1 m x 1m) z którego jest wejście do salonu, do kuchni i wejście na schody.
Planujemy Całkowitą Rozbiórkę Wiatrołapu. Postawienie go na nowo - ew. poszerzenie o 0,5 m i wydłużenie o tyle samo.
Co chcemy uzyskać?
Powiększyć korytarzyk kosztem wiatrołapu. Czyli całkowicie pozbyć się drzwi oddzielających korytarzyk a wiatrołap i uzyskać coś, co można by nazwać "przedpokojem". A przy okazji nie stracić wiatrołapu.
I tu pojawia się problem:
Ponieważ wejście do wiatrołapu jest od przodu a w momencie utworzenia "przedpokoju" w miejsce drzwi wejściowych w wiatrołapie chciałabym wstawić szafę wnękową, konieczna jest zmiana lokalizacji drzwi "wiatrołapowych" i oddzielenie go od "przedpokoju.
Pytanie:
Czy jedynym wyjściem jest umiejscowienie drzwi wiatrołapowych z tyłu wiatrołapu (czyli po przeciwległej stronie obecnego stanu) i oddzielenie go ścianką działową od "przedpokoju". I wstawienie tam drzwi wewnętrznych do domu?
Powiem szczerze, że wchodzenie od "tyłu" jakoś mnie nie bawi..ale nie widzę innego rozwiązania.

Potrzebuję "genialnego" pomysłu, bo skoro już zdecydowaliśmy się na taką "demolkę" całkowitą..to chciałabym to zrobić z głową..

Z góry dziękuję
Margott

pitbull
23-02-2005, 08:51