PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z piecem (niespalony ekogroszek)



zielony123
22-10-2016, 12:36
Witam, tak jak w temacie od baaardzo długiego czasu mam problem z piecem. Dokładnie chodzi o to, że piec tak jakby nie spala całkowicie groszku tzn. od strony podajnika (znajduje się on po prawej stronie pieca) węgiel spala się ale często tworzy (nie wiem jak to nazwać) spieki? zaś po lewej stronie retorty węgiel nie spala się w całości i w takiej postaci spada do popielnika. Szukałem informacji na ten temat ale nigdzie nie mogłem znaleźć rozwiązania... Powiem szczerze nie znam się na tym wszystkim ale muszę sam coś z tym zrobić bo na pomoc hydraulika który montował piec nie mam co liczyć itp. :P Piec który posiadam to: DOMO PLUS 19 KW z regulatorem MASTER 500. Piec ma do ogrzania około 100 m2 powierzchni. Dom ocieplony styropianem 15 cm, strop drewniany ocieplony wełną 15 cm, dach także ocieplony wełną 15 cm. Piec rozpoczął pracę w listopadzie tamtego roku, na początku palił dużo ekogroszku (jak hydraulik powiedział "musi wygrzać ściany itp." jak się później okazało hydraulik nie podłączył czujnika C.W.U. do bojlera przez co pompa od niej cały czas chodziła a piec grzał) ale w popielniku znajdowało się mało popiołu. Z piecem walczę już baaardzo długo, staram się jakoś zmieniać te ustawienia ale to nic nie daje.. Piec pobiera bardzo dużo węgla a w popielniku znajduje się bardzo dużo niespalonego węgla i spieków oprócz tego na wszystkich drzwiczkach i wewnętrznych elementach pieca osadza się duża ilość sadzy itp. Może ktoś miał już kiedyś taki problem i udało mu się z nim uporać bo to jest koszmar. Ustawienia jakie mam wpisane w regulatorze (większość była ustawiona przez hydraulika):
- Ustawienia w zakładce "Parametry Pracy":
Hist. kotła: 5st.
Grzanie Podaw <sek>: 13
Grzanie Pauza <sek>: 45
Grzanie Siła Nadm: 100%
Wentylator Wybieg <sek>: 45
Wentylator Op. Wył <sek>: 35
Podtrzymanie Podaw <sek>: 6
Podtrzymanie Pauza <min>: 7
Podtrzym. LATO Pauza <min>: 10