PDA

Zobacz pełną wersję : KOCIOŁ DUO GALMET EKO-GT KWPD 22 KW - problem ze spalaniem



Dimez88
24-10-2016, 09:55
Witam serdecznie wszystkich.

Otóż tej pięknej jesieni zmuszony byłem do wymiany pieca. Padło na Galmeta 22 kw. Z uśmiechem na twarzy kupiłem ekogroszek no i palimy. Całą pierwszą dobę chodził znakomicie, wszystko się ładnie paliło, płomień był ok, temperatura ok. Po tym czasie jednak piec zgasł. Sam sobie zgasł w nocy. I od tamtego czasu jest tak - Rozpalam piec, wszystko ładnie pięknie, po jakiejś godzinie piec ma super płomień, temperatury zadanej np. 65 stopni niestety NIE osiąga, ekogroszku zaczyna robić się mało w palniku. Po kolejnej godzinie przychodzę i piec prawie wygaśnięty, groszek się aż wysypuje. Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o ekogroszek. Całe życie paliłem w piecu dolnym i teraz krew zalewa :) Sterownik Expert PID Dynamic. Piec jest 22kw a mi instalator ustawił na ekranie 17 kw (nie wiem czy ma to jakieś znaczenie). Napomknę, iż próbowałem bawić się kalorycznością oraz dmuchawą - niestety bez skutku. (nie znam się na tym). Piec chodzi w trybie automatycznym, cug jest porządny (paliłem kilka dni na ruszcie). Proszę Was o pomoc bo ręce opadają :)

Pozdrawiam!

poltowski2000
24-10-2016, 17:39
1. jaki masz węgiel?
2. kaloryczność ustawiłeś na ?
3. jakie masz ustawienia podtrzymania?

Dimez88
25-10-2016, 08:35
1. jaki masz węgiel?
2. kaloryczność ustawiłeś na ?
3. jakie masz ustawienia podtrzymania?


1. Węgiel mam słaby 22-23 kj bo w tym miesiącu po wymianie pieca już krucho z kasą
2. Kaloryczność ustawiłem na 22
3. podtrzymanie 10s/10 minut

Pozdrawiam!

poltowski2000
25-10-2016, 17:31
sprawa jest banalna. w ustawieniach zmniejszaj kaloryczność opału aż problem ustąpi. pozdr.

Dimez88
26-10-2016, 07:28
sprawa jest banalna. w ustawieniach zmniejszaj kaloryczność opału aż problem ustąpi. pozdr.

Dzisiaj spróbuję i napiszę co się dzieje :) dzięki za radę!

Dimez88
31-10-2016, 06:09