PDA

Zobacz pełną wersję : kupilam stary wilgotny dom, od czego zaczac..????



kotwiczka
02-10-2002, 14:11
Kupilam piekny,stary,dom posadowiony na pochylej dzialce z gliniastym podlozem.Woda w piwnicy. Piece na wegiel. Urzadzenia sanitarne wyrwane z korzeniami na parterze("dobrzy ludzie " wyniesli..)Instalacja elektryczna tez w oplakanym stanie. Chyba
lepiej, ze tymczasem woda i prad sa odciete. Pieniazki "wyszly",
niewiele zostalo. Idzie zima. Jestem zupelnie zielona i boje sie
dobrych rad "FACHOWCOW" i niepotrzebnych (lub niepilnych) wydatkow.
Jak zabrac sie do remontu? Od czego zaczaC?
1/ Osuszyc i zaizolowaC (moze drenaz?) fundamenty? Czy mozna
takie prace wykonywac teraz jesienia? Czy potrzebne mi sa na to projekty (POZWOLENIA??!!) ..czy raczej
2/ Zaczac od remontu instalacji elektrycznej
3/ Zaczac " - " wodnej
4/ Zaczac " - " c. o. (co polecacie?)

Z jednej strony chcialabym w domu jak najszybciej zamieszkac,
z drugiej poraza mnie wlasna niemoc i strach przed podjeciem zlych decyzji....

Pieknie Was prosze o pomoc i sugestie. Kotwiczka

franekF
02-10-2002, 15:35
Ja bym zaczął jednak od osuszenia - czyli od drenażu wokół fundamentów. Skoro masz działkę na stoku to się da dosyć łatwo zrobić, z tym że trzeba odkopać fundamenty. Trochę późno na babranie się w ziemi w tym roku, zależy w jakiej częsci Polski jesteś. Tylko musisz tę wodę jakoś zagospodarować (np. rozsączyć), bo nie możesz jej "bezprawnie" nigdzie puścić.
Czy na to jest konieczne pozwolenie? Nie wiem. Być może samo zgłoszenie wystarczy.

kotwiczka
02-10-2002, 16:11
Do frankaF : Dzieki !!!
Matko jak ja sie ucieszylam z Twojej odpowiedzi!
Mowisz, ze drenaz wokol fundamentow. Fachowiec proponuje wykop
w odleglosci 50 cm od fundamentow. Czy ma racje, czy tez powinno to byc zrobione przy samym fundamencie, lacznie z jego izolacja?
Prosze powiedz mi, zebym nie musiala poprawiac.
Mowisz, ze troche pozno - ja mieszkam w Lubuskim (poniemiecki dom
pod niemiecka granica heheheee..)