PDA

Zobacz pełną wersję : piece akumulacyjne



Waniuszka
16-02-2017, 20:53
Dzień dobry!
Kochani mam ogromną prośbę o pomoc bo jestem zielona w temacie. Czytam od kilku dni i wciaz nie umiem tego ogarnąć.
Budujemy domek z drewna, dobrze ocieplony, szczelne okna. W środku ogrzewanie na prąd. I teraz mamy dylemat czy zostawić jak jest zwykle grzejniki które były w cenie czy dolozyc pieniążki i zainstalować piece akumulacyjne? Domek ma parter 55 m i narazie tylko z niego będziemy korzystać. Grzejniki miałyby być trzy - do salonu z kuchnią, sypialni i pokoju córeczki. Taryfa jak patrzę to g11 stoi 0,30 a g12 0,36 dzień i 0,19 noc. Chodzi mi o to kiedy taka inwestycja jest w stanie się zwrocic? Przyłącz jednego grzejnika to 1000 zł (elektryk w salonie podlaczyl nam siłę właśnie za tyle, więc trzeba by jeszcze do dwóch pokoi). To daje 3000zl plus cena grzejnikow, myślę że to również kolejne 3000zl (czy się mylę? Ceny są bardzo zróżnicowane jak oglądam). Czyli ok 6000zl. Czy opłaca się w to inwestować przy takiej powierzchni mieszkania i dobrej izolacji? Nie umiem znaleźć informacji ile takie piecyki pobierają, żeby to wszystko obliczy. Oczywiście pralka, zmywarka wtedy też w taryfie, ale reszta poboru energii jak komputery, tv, gotowanie, byłaby w drozszej taryfie. Czy umialby ktoś pomóc mi to określić?

Konsultant Viessmann
17-02-2017, 12:12
Witam !