PDA

Zobacz pełną wersję : Więźba prefabrykowana czy tradycyjna?



czterylewerece
05-03-2017, 10:54
W powstającego dla mnie projektu dach z góry będzie miał w przybliżeniu kształt litery T, obydwie "części" dwuspadowe.

Nie planuję w przyszłości adaptacji poddasza na część typowo mieszkalną, raczej pozostanie graciarnią. W związku z tym pytanie: jakie są argumenty za/przeciw kupowaniu gotowej więźby? Jak wygląda chociażby różnica w ociepleniu, kiedy nie ma typowego stropu? W temacie dachowym jestem jeszcze zupełnie zielony :???:

Planuję pokryć blachodachówką.

Bo czas montażu aż takim priorytetem dla mnie nie jest. A o porównanie kosztów wolę zapytać Was, niż katalogów firm ;)

Kemotxb
05-03-2017, 13:44
U mnie projekt więźby prefabrykowanej niestety czynił strych bezużytecznym, cena była mniej więcej 30 % wyższa niż robiona tradycyjnie więźba z robocizną. Zaleta taka że wszystko dokładne, równe i kopiowane, z dobrą gwarancją na montaż i materiał, no i jak się ma parterówkę nie za dużą to można zrobić tak że żadna ze ścian wewnątrz nie musi być nośna, dach sobie leży na zewnętrznych ścianach. To daje wtedy dowolność układu pomieszczeń.

fotohobby
05-03-2017, 13:58
Jakbyś pomyślał wcześniej, to miałbyś więźbę prefabrykowaną i użytkowy strych. Kwestia projektu.

czterylewerece
05-03-2017, 15:04
Jakbyś pomyślał wcześniej, to miałbyś więźbę prefabrykowaną i użytkowy strych. Kwestia projektu.

Całe szczęście plan jest od początku taki, żeby strych był tylko miejscem na graty, nawet schody są z garażu, choć pełnowymiarowe. Komu by się chciało latać na górę spać i łamać nogi ;)

A jak wygląda kwestia stropów przy takim rozwiązaniu, nie wychodzi na tym taniej? Kemotxb?

Kemotxb
05-03-2017, 15:12
Zobacz sobie projekt domu za 150 tys Łukasza Dziadosza, tam jest parterówka z wiązarami z wizualizacją. Czy taniej ... nie wiem

ig0r-
05-03-2017, 18:58