PDA

Zobacz pełną wersję : Dom z pompą ciepła-ocieplenie i wykonanie ścian?



klusynek
13-05-2017, 16:12
Witam. Otóż zaczęliśmy budowę Naszego ukochanego domku, jesteśmy na etapie fundamentów. Planujemy dom ocieplać pompą ciepła z 3 sondami gruntowymi głębokości około 80m. Otóż mam wątpliwości ponieważ budujemy dom z Silki 24cm plus ocieplenie mamy w projekcie 14 cm styropianu. Czy nie będzie za mało dla pompy ciepła i czy nie będzie zimno w takim domu. Powierzchni użytkowa to 170m, domek niepodpiwniczony, całość ogrzewanie podłogowe. Czy ewentualnie zastosować większą warstwę styropianu i czy taką zmianę mogę wykonać po uzyskaniu pozwolenia na budowę nie bawiąc się za bardzo w biurokrację? Jestem zielony w tym temacie i proszę o opinie.

Tomaszs131
13-05-2017, 18:41
14 cm to zbyt mało, dołóż trochę więcej kasy do ocieplenia to napewno nie stracisz.
Dobierając moc pompy ciepła oraz ilość sond DZ należy wykonać audyt OZC.
Zleć go w dwóch wersjach ocieplenia, cieńszej i grubszej, od razu zauważysz różnicę.
Będziesz miał audyt w ręku, wtedy łatwiej będzie doradzić.

surgi22
14-05-2017, 08:08
Witam. Otóż zaczęliśmy budowę Naszego ukochanego domku, jesteśmy na etapie fundamentów. Planujemy dom ocieplać pompą ciepła z 3 sondami gruntowymi głębokości około 80m. Otóż mam wątpliwości ponieważ budujemy dom z Silki 24cm plus ocieplenie mamy w projekcie 14 cm styropianu. Czy nie będzie za mało dla pompy ciepła i czy nie będzie zimno w takim domu. Powierzchni użytkowa to 170m, domek niepodpiwniczony, całość ogrzewanie podłogowe. Czy ewentualnie zastosować większą warstwę styropianu i czy taką zmianę mogę wykonać po uzyskaniu pozwolenia na budowę nie bawiąc się za bardzo w biurokrację? Jestem zielony w tym temacie i proszę o opinie.
Jakie planujesz ocieplenie podłogi ? dachu ? okna ? Nie można rozpatrywać tylko jednej przegrody i na niej się skupiac.

klusynek
14-05-2017, 08:28