PDA

Zobacz pełną wersję : DIY trochę inaczej, bo szkieletowy



olo911
05-06-2017, 14:34
Witam,
temat budowy mojego domu ciągnie się już od kilku lat, ale dopiero teraz będę zaczynał.
Dom był omówiony wstępnie w tym temacie:
http://forum.muratordom.pl/showthread.php?237228-budowa-Gala-z-pracowni-MGProjekt
Z różnych względów budowa się nie rozpoczęła, ale koncepcja się zmieniała i ewoluowała.

Ostatecznie stanęło na tym, iż dom będzie posadowiony na płycie fundamentowej, a cała konstrukcja będzie wykonana w technologii szkieletowej, drewnianej z materiałów firmy Steico.

Przenoszę się do tego działu, ponieważ zarówno płytę jak i konstrukcję będę robił samemu. No, z pomocą ojca i kolegów, o ile nie uznają mnie za wariata, bo jestem informatykiem. Z resztą wśród samorobów, to zdaje się, że kilku informatyków już jest :)

Teraz trochę o samej budowie.

Dom to Gala (http://www.mgprojekt.com.pl/gala) z pracowni MGProjekt.

Miał być murowany, ale zmieniło się, to kiedy zobaczyłem zdjęcia tego samego projektu, ale gdzie więźba została wykonana z belek dwuteowych Steico i tak poznałem tę technologię.
Dość sporo czasu poświęciłem na jej przestudiowanie, bo początkowo również chciałem więźbę mieć z tych belek, ale na tyle mnie zauroczyły te materiały, że postanowiłem zbudować z nich cały dom.
Projekt zastępczy konstrukcji już mam, choć powiem szczerze, że znalezienie konstruktora, który zna tę technologię nie jest łatwe. Ja na swój czekałem 4 razy dłużej niż było założone.

Konstrukcja zostanie zbudowana ze SteicoWall oraz SteicoJoist, a więc belek dwuteowych wykonanych z elementów drewnopochodnych.
Belki te mają niską wilgotność i są stabilne wymiarowo, a przy tym nie są takim mostkiem cieplnym jak tradycyjne belki.
Samo ocieplenie to będzie wełna drzewna zarówno w formie płyt jak i wdmuchiwanej.

Przekrój przez płytę i ściany będzie taki:

http://i.imgur.com/nLfqYMw.png

Więcej szczegółów postaram się podawać na bieżąco w trakcie postępów.

Kiedy start?