PDA

Zobacz pełną wersję : Działka i odnawialna energia



Quaich
05-10-2017, 13:05
Posiadam działkę wielkości 900 m2, która w zasadzie pod nic się z mojej perspektywy nie nadaje - na pewno nie na budowę domu, nie będę tutaj przybliżał bliżej dlaczego. Myślałem więc czy nie nadaję się pod produkcję energii odnawialnej.
Na początku zaznaczę, że nie znam się na tym. Czy lepszy jest wiatrak, czy też korektory słoneczne.
Wiem że ostatnio weszła ustawa, że dostawca prądu musi odkupić wyprodukowany prąd. Pytanie tylko ile prądu na takiej działce możnaby wyprodukować i w jaki sposób. Co myślicie?

Kaizen
05-10-2017, 15:13
Nie kusi odkupić. Ma obowiązek oddać na ten sam licznik 80% tego, co wpuścileś do systemu.
Jak nie zużywasz tam prądu to pozostaje produkcja biomasy.

Quaich
05-10-2017, 22:01
Nie kusi odkupić. Ma obowiązek oddać na ten sam licznik 80% tego, co wpuścileś do systemu.
Jak nie zużywasz tam prądu to pozostaje produkcja biomasy.

Czyli rozumiem, że jeżeli postawię same, dajmy na to kolektory, na działce, to wówczas mogę sprzedać dostawcy energii jedynie 20% wytworonej energii a reszta musi wrócić do mnie? Dlaczego wobec tego niektórzy dzierżawią ziemię by to stawiać?
Co masz na myśli mówiąc "produkcja biomasy"? Na tej działce, mimo że jest budowlana nie ma możliwości dostać pozwolenia na budowę.

agb
05-10-2017, 22:03
Nic nie możesz sprzedać. Możesz odebrać za darmo 80% tego co wprowadziłeś do sieci.

Kaizen
05-10-2017, 23:00
Czyli rozumiem, że jeżeli postawię same, dajmy na to kolektory, na działce, to wówczas mogę sprzedać dostawcy energii jedynie 20% wytworonej energii a reszta musi wrócić do mnie?

20% z definicji przepada. 80% możesz odebrać - jak nie odbierzesz, to też przepada.



Dlaczego wobec tego niektórzy dzierżawią ziemię by to stawiać?

Pytaj tych, co dzierżawią. Pewnie z większymi producentami ZE dogadują się. Ale AFAIK obowiązek mają tylko względem prosumentów na zasadach j.w.


Co masz na myśli mówiąc "produkcja biomasy"?