PDA

Zobacz pełną wersję : Kocioł na pellet do dobrze ocieplonego domu



wrozansk
19-12-2017, 11:48
Dzień dobry,

Jaki kocioł na pellet sprawdziłby się w domu z:
- powierzchnią ogrzewaną 256 m2
- OZC na poziomie 7,8 kW
- 100% podłogówki
?

Zależy mi na jak największej "bezobsługowości" i jak najbardziej rozbudowanym sterowaniu. Chciałbym za sam kocioł wydać nie więcej jak 10k - 12k PLN.

Nie znam się w ogóle na kotłach, dotychczas badałem temat głównie pomp ciepła, gdyż to jest mój pierwszy wybór. Jednak z pewnych względów montaż pompy może nie być taki prosty, więc muszę wybadać też alternatywne rozwiązania. Gazu nie mamy, w butle się nie chcę ładować a ekogroszek uważam za zło wcielone. Zostaje pellet.

Pozdrawiam,

Wojciech

Kroitz
19-12-2017, 16:12
Dzień dobry,

Jaki kocioł na pellet sprawdziłby się w domu z:
- powierzchnią ogrzewaną 256 m2
- OZC na poziomie 7,8 kW
- 100% podłogówki
?

Zależy mi na jak największej "bezobsługowości" i jak najbardziej rozbudowanym sterowaniu. Chciałbym za sam kocioł wydać nie więcej jak 10k - 12k PLN.

Nie znam się w ogóle na kotłach, dotychczas badałem temat głównie pomp ciepła, gdyż to jest mój pierwszy wybór. Jednak z pewnych względów montaż pompy może nie być taki prosty, więc muszę wybadać też alternatywne rozwiązania. Gazu nie mamy, w butle się nie chcę ładować a ekogroszek uważam za zło wcielone. Zostaje pellet.

Pozdrawiam,

Wojciech

Jeżeli chcesz coś dobrego , bezobsługowego z rozbudowaną automatyką to podejrzewam że będziesz musiał wydać więcej niż 12k

Bezobsługowość to czyszczenie palnika i wymiennika automatyczne przynajmniej jak dla mnie.
Rozbudowane sterowanie: Co przez to rozumiesz?

jak_to_mozliwe
19-12-2017, 16:32
Zdaje się jest jeszcze alternatywa w postaci grzania prądem.

wrozansk
19-12-2017, 18:32
Jeżeli chcesz coś dobrego , bezobsługowego z rozbudowaną automatyką to podejrzewam że będziesz musiał wydać więcej niż 12k