PDA

Zobacz pełną wersję : Jaka rura wodociągowa dla 200m



eRaf
19-04-2005, 15:15
Jaką rurę najlepiej zastosować dla przyłącza wodociągowego dla domu jednorodzinnego 2-4 mieszkańców. Rura ma być fi=40mm na gł.140cm (podłoże piasek) a jej długość 200m (na razie do tymczasowego budyneczku), w późniejszym etapie rura ta zostanie jeszcze przedłużona o ok.100m do docelowego domu.
Jakie parametry powinna mieć taka rura:
- jaka klasa PE 80 czy 100 ?
- na jakie ciśnienie PN 10 czy 16 lub inne ?
- jakie ew. SDR
- jaka ew. grubość ścianki ?
Najlepiej aby rura taka była w jednym kawałku (znalazłem coś takiego w Wavin, dł.200m)
Nie znam się na tym więc bardzo proszę o poradę co do producenta, typu, ew. z aktualną ceną.
Dzięki i pzdr

19-04-2005, 16:23
Najlepiej dowiedz się kto może robić wcinkę do wodociągu w twej okolicy. Naczęściej jest powiąany z konserwatorem wodociągu. I jak nie chcesz mieć kłopotów z odbiorem wybierz tę firmę. Ona zadba o to, by wszystko było ok.
Jeśli sam chcesz zaoszczędzić kopiąc ten 200 m odcinek być może będziesz się mógł dogadać. Wydaje mi się jednak, że nie warto sie przy tym upierać i zlecić tę pracę. Ewentualne skutki złego wykonania spadną na firmę.

eRaf
19-04-2005, 18:23
uściślam, wodociągi podprowadziły mi przyłącze na głębokość 20m mojej działki, kończąc je studzienką z licznikiem i zaworami. Dalej muszę robić już we własnym zakresie.
Także ponawiam pytanie z początku wątku.
Pzdr

Jerzysio
19-04-2005, 19:24
PE 50/4,6 mm wystarczy...
no i z rolki.....
tylko nie wiem czy maja 200 m w jednym kawalku :-?
Pozdro
J

api
19-04-2005, 21:03
Firmy robiące przyłącza stosują zgrzewanie kolejnych odcinków rury
(łączenie mechaniczne - mufa - nie jest zalecane)
zamiast kopać długi wykop, stosują przeciski ("kret"),
na odcinku 200 m będziesz miał 10-20 szt krótkich dwumetrowych
wykopów, działka nie będzie zryta

eRaf
20-04-2005, 16:00