PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki piec na węgiel i drewno dom 65m2:)



SzukamPieca
24-01-2018, 09:10
Dzień dobry:)

Zastanawiam się nad wyborem pieca do nowego domu. Dom jest zbudowany z betonu komórkowego 500, ocieplony- ściany 15 cm, podłogi 10 cm, strop 8 cm. Okna 3 szybowe, 6-komorowe, podobno ciepłe. Mam dostęp do drewna i węgla, dlatego szukam takiego pieca, nie wiem jednak, jaką moc wybrać, spalanie pewnie od góry. Zależy mi na ekonomicznym rozwiązaniu, dom na dole ma około 65 m2, strych jest nieużytkowy. Myślałam o zrobieniu pieca na zamówienie, podpowiedzcie proszę, jakie pytania zadać wykonawcy? Trochę jestem zielona w tym temacie, boję się podjąć złą decyzję.

jajmar
24-01-2018, 12:34
Dzień dobry:)

Zastanawiam się nad wyborem pieca do nowego domu. Dom jest zbudowany z betonu komórkowego 500, ocieplony- ściany 15 cm, podłogi 10 cm, strop 8 cm. Okna 3 szybowe, 6-komorowe, podobno ciepłe. Mam dostęp do drewna i węgla, dlatego szukam takiego pieca, nie wiem jednak, jaką moc wybrać, spalanie pewnie od góry. Zależy mi na ekonomicznym rozwiązaniu, dom na dole ma około 65 m2, strych jest nieużytkowy. Myślałam o zrobieniu pieca na zamówienie, podpowiedzcie proszę, jakie pytania zadać wykonawcy? Trochę jestem zielona w tym temacie, boję się podjąć złą decyzję.

Słabe ocieplenie budynku 15cm to licho a 8cm strop to wręcz tragedia i niezgodne z projektem.

Nie chcesz złych decyzji to zmień sposób ogrzewania z węgla na inne.

mtdeusz
24-01-2018, 14:43
ŻADNEGO!!!
Bez bufora nawet kocioł 5kw będzie za duży.
Gaz lub prąd.
POD ŻADNYM POZOREM KOTŁA NA DREWNO I WĘGIEL BEZ BUFORA!!!

SzukamPieca
24-01-2018, 14:43
Tak się składa, że w projekcie przewidziano ocieplenie stropu 6 cm, ścian również mniej, więc...cóż. Domu nie zamierzam burzyć, ocieplenia zrywać, projektu zmieniać. Zaznaczyłam wyraźnie na jaki rodzaj opału szukam pieca i z czym mam problem. Ponawiam pytanie i nadal proszę o pomoc w wyborze najlepszego pieca do mojego domku:)

SzukamPieca
24-01-2018, 14:52