PDA

Zobacz pełną wersję : Remont pionów kanalizacyjnych w bloku - KOSZTY



lukasz35
23-02-2018, 18:59
Witam,
Jestem zupełnym laikiem w temacie budowlanki. Moja wspaniała warszawska spółdzielnia przeprowadziła bardzo częściowy remont kanalizacji w pionach kuchennych w bloku z 1972 (rama H). Piony żeliwne wymieniano na plastik. Blok ma 11 kondygnacji i 65 lokali. Koszt przeprowadzonej modernizacji to 87 tysięcy złotych. Nawet zakładając że piony byłyby wymienione we wszystkich mieszkaniach to wg. moich wyliczeń wychodzi to około 1300 pln / mieszkanie. Oczywiście tych mieszkań było mniej, więc koszt rosną i ponoć koszt per mieszkanie to ok. 2000 PLN. Na mój gust to chyba ktoś tu sobie nieźle policzył, ale może się mylę.
Bardzo proszę o pomoc szczególnie osoby, które miały okazję przeprowadzać remonty w blokach, czy te koszty są realne, czy należy zlecić jakiś audyt przez Radę Nadzorczą?
Dziękuję
Łukasz

ArturStadnik
23-02-2018, 20:20
Kolego, chyba trochę źle liczysz, dodatki z tego co napisałeś masz szczątkowe informacje gdzie te piony zostały zmienione. Nie wiem jaki materiał bierzesz pod uwagę, inne ceny bedą PVC (najtańsze), inne PP a jeszcze inne PE. Dodatkowo nie masz info czy nie zastosowano już kanalizacji niskoszumowej bo wtedy koszty tez zaczną znacznie rosnàć. Kalkulując pewnie przyjąłeś 1mb najtańszej rury i takie stawiasz wnioski. Nie pisze nic o kosztach montażu bo to inna bajka. Inaczej liczona jest budowa pionów, a inaczej modernizacja, która jest droższa. Zastanów sie dobrze zanimbez konkretnych podstaw postawisz komuś zarzuty.

lukasz35
23-02-2018, 21:05
Nie stawiam zarzutów a pytam. Wymiana na zwykłe PCV. Nie jest to budowa od nowa a wymiana z żeliwa na PCV. Wydaje mi się że około 2000 pln od mieszkania (tylko pion kuchenny) to dość sporo?

Kaizen
23-02-2018, 21:39
Wymiana z doprowadzeniem mieszkania do stanu sprzed. To nie jest tylko wymiana rur - ale też szpachlowania, malowania, kładzenia płytek itd.