PDA

Zobacz pełną wersję : projekt centralnego ogrzewania



kika123
17-04-2018, 08:02
Witam Jestem na etapie stropu, w czerwcu mam mieć dach. Nie mam wykonanego projektu centralnego ogrzewania bo miał być gaz, ale chyba gaz założą nam za jakieś 3 ,4 lata. Doszliśmyy do wniosku, ze będziemy mieli piec na ekogroszek, gdzie powinnam się udać żeby zrobić projekt centralnego ogrzewania, i co trzeba zrobić po kolei. Czy do starostwa też muszę zgłaszać? Jestem komlpletnie zielona w tym temacie?

fachman19
17-04-2018, 20:03
centralne zrobi hydraulik bez projektu .
Najlepiej zrób podłogówkę i pompę ciepła . Jaki sens płacić za komin ,kocioł na wegiel potem za gaz i kocioł gazowy.?

Robinson74
17-04-2018, 21:14
Pewnie, że zrobi bez projektu, ale radzę to dokładnie zaplanować, żeby instalacje nie wyszły tam gdzie w projekcie domu jest przewidziane coś innego.

kika123
18-04-2018, 10:18
ok ale czy muszę zgłaszać coś do urzędu do starostwa? W projekcie nie mam wogóle c.o. bo nie wiedziałam czy będzie gaz i co robić. Teraz już wiemy że napewno będzie piec na ekogroszek. Czyli wysarczy jak zatrudnię hydraulika? Ale coś trzeba zgłosić , chodzi mi najbardziej o Starostwo żebym nie miała potem problemów z odbiorem domu....

Robinson74
18-04-2018, 10:39
W pozwoleniu na budowę chyba masz podane źródło ogrzewania? W przeciwnym razie nie dostałabyś PnB. Zmiana źródła ogrzewania nie wymaga wizyty w starostwie, moim zdaniem.

kika123
18-04-2018, 10:43
no właśnie nie mam wogóle, mam napisane tylko ze woda będzie podgrzewana bojlerem, bo mam pozwolenie na budynek gospodarczy, który będę przekształacać w mieszkalny. Wiem że teraz nie muszę mieć pozwolenia, tylko na zgłoszenie, ale co piwinnam dostarczyc do Starostwa?

Robinson74
18-04-2018, 10:51
Lepiej dowiedz się w starostwie. To nietypowy przypadek.

Konsultant marki Junkers
05-06-2018, 14:56
Witam,