PDA

Zobacz pełną wersję : sterowanie roletami niedrogo i funkcjonalnie



creative_21
02-05-2018, 18:10
Witam

jak zrobić sterowanie roletami niedrogo, a funkcjonalnie
aktualnie jestem na etapie elektryki więc jeszcze wszystko przede mną
chciałbym jakieś takie sterowanie żeby nie ciągało mi prądu podczas gdy jest nieużywane
dom z użytkowym poddaszem chciałbym aby wyglądało to mniej więcej tak

*przełącznik góra dół był przy każdej rolecie
*zamykanie wszystkich rolet razem na górze
*zamykanie wszystkich rolet razem na dole
*zamykanie wszystkich rolet np. gdy wychodzę z domu



dzięki za pomoc i porady

MarceliLBN
03-05-2018, 06:41
Najlepszym rozwiązaniem dającym o wiele więcej możliwości konfiguracji sterownia niż kolega wspomniał będzie wyposażenie rolet w siłowniki z wbudowanym modułem radiowym.
Nie wiem czy można wklejać linki bezpośrednio na forum aby nie podpaść? ale dla przykładu takie oto rozwiązanie ja zastosowałem u siebie dla 12 rolet.
https://mobilus.pl/mobilus-products/mobilus-tubular-motors/silowniki-mobilus-m35/mobilus-m35-ers/

creative_21
04-05-2018, 17:03
jak to działa każda roleta ma modłuł radiowy który pobiera cały czas prąd ?

jakoś by mi to nie pasowało wolę z rolet kable pociągnąć w jedno miejsce i z tamtąd sterować

ktoś coś ma sprawdzonego ?

PaRa
04-05-2018, 18:09
Mam u siebie 5 rolet, i na początku myślałem, że da się to zrobić kablami, ale nie wyszło. U mnie mam doprowadzone do każdej rolety kable elektryczne zasilające silniki, a sterowanie odbywa się za pomocą sterowników radiowych Somfy. Mam sterownik przy każdej rolecie i jeden przy drzwiach wejściowych który otwiera / zamyka wszystkie rolety,

creative_21
04-05-2018, 18:18
temu tu pytam bo słyszałem że ludzie tutaj tak mają na kablach i działa

Ziemowitus
11-05-2018, 22:12
U mnie jest na kablach połączonych z przekaźnikami na szynę din umieszczonymi w rozdzielni. Możliwości sterowania są te same co przy radiowym, sterowanie pojedynczymi czy łączenie w dowolne grupy

robos2234