PDA

Zobacz pełną wersję : Koszt ogrzewania 330 m^2 domu energooszczędnego



mateusz_c
10-05-2018, 12:48
Witam wszystkich,
od razu zaznaczę, że jestem kompletnym laikiem w sprawie budownictwa. Od przyszłego roku biorę się za budowę domu 330 m^2 i chciałbym podpytać trochę o ogrzewanie. Dom jest energooszczędny, wyliczenia energooszczędności wyglądają następująco:

EUco+w 15,18 [kWh/(m2*rok)]
EP (paliwo stałe - ekogroszek) 93,10 [kWh/(m2*rok)]
EP (gaz) 90,16 [kWh/(m2*rok)]
U ściany 0,17 W/(m2*K)
U dachu < 0,18 W/(m2*K)

4 osoby, zużycie ciepłej wody standardowe/statystyczne.

Piec na ekogroszek chciałbym zastąpić piecem na pellet, ale nie wiem jaką moc pieca powinienem wziąć pod uwagę. W projekcie jako opcja zastosowana jest również wentylacja mechaniczna z rekuperacją. Woda ma być ogrzewana jak sądzę z tego pieca na paliwo stałe.

I teraz konkretnie moje pytania:

- czy może mi ktoś doradzić jaką moc pieca powinienem zastosować w tym domu?
- ile przy podanych współczynnikach piec na pellet może spalić w skali roku?

Konsultant Viessmann
10-05-2018, 13:25
Witaj, aby dobrać moc kotła, potrzebne są konkretne wyliczenia - OZC.
Najpierw zrób taką analizę a potem pytaj o kocioł. Co to samego typu ogrzewania - jesteś przekonany do ogrzewała stałopalnego? Nie myślałeś o gazie, czy pompie ciepła? Będzie ogrzewanie podłogowe?

Pozdrawiam!

mateusz_c
10-05-2018, 13:36
Witam, dostępu do gazu nie mam, zbiornika na gaz na działce nie biorę pod uwagę. Kiedyś brałem pompę ciepła pod uwagę, ale przyznam szczerze, że boję się trochę tego typu ogrzewania, ponieważ słyszałem wiele negatywnych opinii od osób, które miały tą instalację źle założoną czy wyliczoną. Dodatkowo nie wiem czy w domu piętrowym takie rozwiązanie wchodzi w grę... nie wiem też czy teren na którym będę budował dom jest odpowiedni pod pompę ciepła - nie robiłem jeszcze żadnych badań geodezyjnych. Ogrzewanie podłogowe obejmuje ok 35% powierzchni domu, rozlokowane jest na parterze i na piętrze.