PDA

Zobacz pełną wersję : Pomoc w doborze kotła na pellet



golos1994
22-05-2018, 18:32
Witam, na początku dodam, że jestem jeszcze "zielony" w temacie kotłów na pellet; im więcej czytam, tym większy mętlik w głowie. Jednak postanowiłem wymienić swój stary piec na bardziej ekologiczny. Posiadam dom ok. 190 m2, dobrze docieplony. Po rozmowie z dystrybutorem kotłów na pellet, polecone zostały mi 3 kotły:
1. Kostrzewa mini bio 10 kw
2. Sas bio compact 10 kw
3. Defro eko slim 15 kw
Może na forum znajdą się osoby posiadające powyższe kotły i mogące podzielić się opinią na ich temat? Jak u nich z bezawaryjnością, prostotą użytkowania itp itd. Od siebie dodam, że mam sporo miejsca na kocioł, więc jego rozmiar nie będzie tu problemem. Z góry dziękuję za pomoc

eliks
22-05-2018, 18:50
Są dużo lepsze kotły w cenie tych powyższych. Pamietaj żeby brać kocioł z wymiennikiem pionowym z opcją łatwego czyszczenia, to zaoszczędzi twój czas i pozwoli na minimum obsługi.

Pello
23-05-2018, 07:29
Nich Ci dystrybutor kotłów na pellet raczej wskaże lokalnego instalatora , autoryzowanego przez producenta tych kotłów. Bo to instalator, a jednocześnie serwisant będzie Ci ten kocioł instalował, uruchamiał i regulował. I za to weźmie odpowiedzialność. A nie dystrybutor kotłów na pellety. Najlepiej kocioł kup również od autoryzowanego instalatora. Będzie taniej niż u dystrybutora, bo instalator ma te same rabaty, a sprzeda Ci kocioł z 8% VAT (dla budynku mieszkalnego). Chyba że dystrybutor jest jednocześnie instalatorem.

A co do kotłów, jeżeli masz dużo miejsca w kotłowni nie musisz kupować kotła kompaktowego. Możesz instalować kocioł z dużym zasobnikiem pelletu - nawet na pół tony. To zaoszczędzi czasu i siły - tak jak nowocześniejsze konstrukcje kotłów niż te wspomniane, które jak pisał eliks - z pionowym wymiennikiem i ruchomymi spiralami czyszczącymi.

pzdr

Barliniak
23-05-2018, 09:11
Golos zapomniałeś w ankiecie dopisać czwartą pozycję.>Żaden z wymienionych czyt.inny< :)

golos1994