PDA

Zobacz pełną wersję : Ogrzewanie małego domu



Daro1983
09-07-2018, 18:01
Witam wszystkich,jestem na etapie załatwiania papierów o pozwolenie na budowę i mam dylemat związany z ogrzewaniem mojego przyszłego domu. Będzie to dom z poddaszem o pow użytkowej 96m2. W projekcie ocieplenie na podłogach 15 cm styro,ściany 20 cm styro grafit, na poddaszu wykonana trumna z 20 cm styro ocieplenia. Z projektu zapotrzebowanie na energię końcową dla potrzeb grzewczych to 6984,52 kWh/rok +cwu ok 4000 kWh (4 osoby w domu). Wentylacja ma być jak w projekcie grawitacyjna. I moje pytanie brzmi jakie wybrać źródło ogrzewania??? W tej chwili biorę pod uwagę kocioł na pellet lub kocioł gazowy kondensacyjny.Z moich informacji pompa ciepła będzie bardzo drogą inwestycją a nie chciał bym cofać się do palenia węglem. Dodam ze jestem laikiem i dopiero zgłębiam tajniki budowy domu.

fachman19
09-07-2018, 21:29
Witam wszystkich,jestem na etapie załatwiania papierów o pozwolenie na budowę i mam dylemat związany z ogrzewaniem mojego przyszłego domu. Będzie to dom z poddaszem o pow użytkowej 96m2. W projekcie ocieplenie na podłogach 15 cm styro,ściany 20 cm styro grafit, na poddaszu wykonana trumna z 20 cm styro ocieplenia. Z projektu zapotrzebowanie na energię końcową dla potrzeb grzewczych to 6984,52 kWh/rok +cwu ok 4000 kWh (4 osoby w domu). Wentylacja ma być jak w projekcie grawitacyjna. I moje pytanie brzmi jakie wybrać źródło ogrzewania??? W tej chwili biorę pod uwagę kocioł na pellet lub kocioł gazowy kondensacyjny.Z moich informacji pompa ciepła będzie bardzo drogą inwestycją a nie chciał bym cofać się do palenia węglem. Dodam ze jestem laikiem i dopiero zgłębiam tajniki budowy domu.

Najtaniej grzejniki elektryczne a w salonie na dole klima do grzania .Grzejniki sa po 500 zł a klima z montażem do -20C za 4500 zł

JanWerbinski
10-07-2018, 06:10