PDA

Zobacz pełną wersję : Naczynie przelewowe czy powinno być przy obiegu zamkniętym



wodzirej
15-08-2018, 21:17
Witam z moim remontem jestem właśnie na etapie montażu/remontu instalacji C.O dom stary piętrowy klocek lat 80 jakich wiele wszędzie są stare rury metalowe , remontujemy dla siebie piętro i tam dajemy nowy pion C.O. od pieca w pexie pod skrzynkę rozdzielającą na 9 grzejników
Parter zostaje puki co po staremu rury stalowe grzejniki żeliwne ,
stara instalacja miała 3 piony podłączone pod 1 naczynie przelewowe
Obecnie hydraulik który się zajmuje tą wymianą twierdzi że robi obieg zamknięty stare piony odcina na parterze i korkuje i naczynie przelewowe jest zbędne
Pytanie czy jest to poprawne ???
nie znam się dlatego zwracam się do Was z prośbą o podpowiedzi w tym temacie i ewentualnie czy można jeszcze to lepiej pogodzić lub co powinno się zastosować ??
nie wiem czy to istotne piec na węgiel z pompą ma około 10lat

Bertha
16-08-2018, 00:29
To nie jest naczynie przelewowe! To jest naczynie wzbiorcze. Naczynie wzbiorcze ZAWSZE musi być. Przy piecu węglowym jest osobnym elementem instalacji, przy piecu gazowym jest wbudowane w piec. Lepeij zmień hydraulika póki czas.:bash:

karoka65
16-08-2018, 01:13
Jeśli hydraulik odetnie się od starej instalacji i zrobi tylko Twoją( instalację ) osobno jak wywnioskowałem z wpisu ( nie wiem czy poprawnie ) to oczywiście może zrobić Ci obieg zamknięty.
Nie słuchaj co pisze kolega Bertha :)
Musisz pamiętać że kocioł zamontowany w układzie zamkniętym ma być odpowiedni zabezpieczony, hydraulik jak kumaty będzie wsio wiedział.
Przy układzie zamkniętym będziesz miał naczynie przeponowe.

ironsmith
16-08-2018, 19:30
nie każdy producent kotłów wodnych zezwala na montaż w układzie zamkniętym, ale można to obejść kocioł pracuje w układzie otwartym przez wymiennik płytowy na c.o. i tam już może być układ zamknięty.

wodzirej
16-08-2018, 22:15