PDA

Zobacz pełną wersję : Wybór kotła na pellet - proszę o pomoc.



Zniwiarz
21-08-2018, 18:50
Witam,

jestem nowicjuszem jak chodzi o sprawy ogrzewania budynku i doboru kotła. Stąd też moja prośba o Waszą pomoc. Na początek może napiszę o jaki budynek chodzi i z jakich materiałów będzie wykonany. Tak więc:

Dom parterowy z poddaszem użytkowym na całej powierzchni parteru 120 m2 (grzane będzie ok 70 m2 - odchodzi kotłownia i garaż), na poddaszu do ogrzania będzie ok 105 m2 (odchodzą dwie garderoby), tak więc przyjąć trzeba, że powierzchnia do ogrzania to ok 180 m2. W budynku tylko ogrzewanie podłogowe + drabinki w łazienkach i pralni.

Ściany - Ytonga PP4 24 cm + 20 cm styropianu grafitowego 033
Podłoga - styropian 10 cm
Dach - wełna 033 25 cm.
Okna - 3-szybowe
Drzwi i brama garażowa - z serii tych podobno ciepłych

Kocioł będzie na pellet. Teraz pytanie jaki wybrać? Rozmiar nie gra roli bo zmieści się spokojnie wszystko w kotłowni. Wygląd nie ma w ogóle znaczenia. Co polecacie? Ja skłaniam się do takich wyborów jak Kostrzewa EEI PELLETS 16KW, Galmet kocioł c.o. na pellet Genesis Plus KPP 20 kW palnik obrotowy,
Defro Delta EkoPell 15 kW.

Napiszcie proszę co o tym sądzicie, jakie są Wasze doświadczenia, bądź jakie macie propozycje.

P.S. Instalatora znajdę odpowiedniego do wybranego kotła.

Barliniak
21-08-2018, 19:09
Szkoda ,że nie celowałeś w jeszcze większe :) Pompa Ciepła aż się prosi do takiego domu.

Zniwiarz
21-08-2018, 21:09
W co jeszcze większe?

Zacząłem jednak rozważać możliwość PC... wynik z kalkulatora Ciepło właściwe (http://cieplowlasciwie.pl/wynik/4c21) wyszedł mi taki. Wcześniej zapomniałem też dopisać, że oczywiście jeszcze grzanie CWU (4 osoby). Jakieś pomysły?

eliks
22-08-2018, 15:19
No te kotły które podałeś ogrzaly by 2 takie domy.

Zniwiarz
22-08-2018, 15:30
Rozumiem, bardziej myślałem o opiniach na temat samych tych kotłów i ich jakości, moc jest jeszcze do sprecyzowania.

Barliniak
23-08-2018, 17:26