PDA

Zobacz pełną wersję : Ogrzewanie podłogowe z ciepłą wodą z CIEPŁOWNI - wątpliwości i prośba o poradę



agevinu
14-09-2018, 08:03
Dzień dobry,

piszę pierwszy raz na tym forum. Jestem laikiem jeśli chodzi o instalacje ogrzewania, wiem tyle ile się dowiedziałem w ciągu ostatniego tygodnia kiedy to musiałem podjąć decyzję o ogrzewaniu podłogowym w naszym mieszkania, a jako że na temat ogrzewania podłogowego z zasilaniem z ciepłowni jest bardzo mało informacji w sieci to co rusz napotykałem na niewiadome.

Krótko nakreślę sytuację - podłogówką ogrzewane będą trzy pomieszczenia:
a) Salon całkowicie połączony z kuchnią - w sumie 40 m2
b) Przedpokój dochodzący do salonu (bez drzwi) - 10 m2
c) Łazienka - 5 m2
Osobne dwie nieduże sypialnie będą ogrzewane kaloryferami.

Będą osobne obiegi dla podłogówki oraz dla kaloryferów.

Standardowa instalacja podłogówki jest oferowana z grupą mieszającą z zaworem termostatycznym - z tego co rozumiem musiałbym kręcić zaworem w skrzynce w zależności od temp na zewnątrz, bo jak rozumiem ten zawór ustawia stałą temp wody wchodzącej do obiegu.

Tak więc ja postanowiłem podłogówką sterować regulatorem pogodowym połączonym z jednym termostatem pokojowym w pomieszczeniu reprezentatywnym - będzie umieszczony w salonie koło wejścia do przedpokoju.
Regulator pogodowy będzie podłączony do zaworu trójdrożnego z mieszaczem i on będzie ustawiał temperaturę wody wchodzącej do obiegu. Termostat pokojowy pozwoli na ewentualnie obniżenie temperatury zadanej wody w obiegu grzewczym o ustaloną wartość LUB zatrzymanie przepływu wody w obiegu grzewczym z chwilą zadziałania styku termostatu poprzez wyłączenie pompy obiegowej.
Sprawę wyższej temperatury w łazience oraz niższej w przedpokoju (to akurat ma małe znaczenie) mam zamiar ustawić na zasadzie ustawieniem różnych przepływów poprzez rotametry.