PDA

Zobacz pełną wersję : Troszke na temat elektryki w domu



delphiserwis
01-05-2005, 09:43
Witam jestem elektrykiem/ i informatykiem / z zawodu mam sporo doswiadczenia w tym kierunku, zajmuje sie automatyka oraz
tele-informatka. Wiec pragne podzielic sie z wami doswiaczeniami. Oczywiscie kazdy buduje na co go stac ale inslalacja elektryczna, alarmowa, TV, sterowanie ośw. w ogrodzie oraz siec komputerowa to 1/25 kosztów domu wiec konkluzja jest jedna nie zalowac na instalacje kasy.
Polecam:
1. Zamiast lampek nocnych, nad biurkami - zrobic kinkiety na scianach zalaczane z wylacznika pod tynkowego (p/t)
2. Zrobic pod rozdzielnie w kotlowni na przekazniki, sterowanie -piece sa coraz bardzie rozbudowane, /sterowanie pompka do cieplej wody/ sie takze przydaje/.
3. Dzieciece pokoje polaczyc w siec komputerowa
4. Gniazda na zewnatrz budynku załączane z wylacznika pod tynkowego (p/t)
4. Jedno gniazdo w salonie zrobic sterowna przez zegar na choinke i inne rzeczy /dobra sprawa/.
5. Przewody telefoniczne wyciagnac na parter pod telefon bezprzewodowy oraz do jednego miejsca tam gdzie bedzie stal komputer /pod internet/
6. W kuchni wyzej szafek wiszacych umiescic 2 gniazda zalaczane z wylacznikow przy wejsciu do kuchni - do zalaczania halogenow w szawkach oraz wentylatora w okapie.
7. Nastepna pod rozdzielnie proponuje zrobic w garazu do sterowania urzadzeniami oraz osw. na zewnatrz budynku, pod rozdzielnie nalezy pociagnac rurki, tak aby mozna bylo dodac w kazdej chwili przewody na zewnatrz bez kucia w tynku....
8. Warto wyciagnac przewody do kina domowego o instalacji TV nie wspomne ktora nalezy laczyc w gwiazde...
To na razie tyle sorki ze nie pisze ogonkow ale to nawyk z html :)
Pozdrawiam wszystkich jak macie pytania zapraszam odpowiem jak bede mial czas...
Jarek

mdzalewscy
01-05-2005, 11:19
no przydadzą się te uwagi, u mnie w środę ma wchodzić elektryk, a więc czytałem to z sumiennie,

może masz jeszcze jakieś pomysły, do przekazania je elektrykowi

invx