PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z ogrzewaniem - Junkers KBR 160-3, MM100, CW400



qcu
25-11-2018, 16:06
Szanowni Eksperci,

Jestem laikiem w temacie instalacji grzewczych i liczę na waszą pomoc w wyjaśnieniu co dolega mojej instalacji.
Sprawa dotyczy budynku wielorodzinnego (gdzie jestem w zarządzie wspólnoty) – 4 piętra, na każdym 4 mieszkania około 60m2, w każdy mieszkaniu po 3-4 grzejniki stalowe.
Budynek/instlacja z roku 2011.
Całość jest ogrzewana z pieca gazowego Junkers KBR 160-3 (zamontowanego na 5 piętrze budynku), do tego dochodzą dwa moduły sterujące MM100 (jeden do CO, drugi do CWU) i panel sterujący CW400 (piec i sterowanie zamontowane w lutym 2018 z racji na awarię starego pieca). Na wyjściu z kotła (1m za kotłem) jest pompa Grundfos Magan 32-100 (pracuje w trybie stałego ciśnienia i wydajności 7/10), 1.5 metra dalej obieg zamknięty jest przez płytowy wymiennik ciepła Sondex o mocy 220kW. Z drugiej strony wymiennika mamy odejście na zasilanie CO i CWU oraz powrót. Dalej zasilanie rozdziela się na 2 obiegi:

1. CO – tu mamy automatyczny zawór trójdrożny (spinający obie zasilania CO z powrotem CO), a zanim pompę Grundfos Magan 32-100 (pracuje w trybie AutoAdapt i wydajności 6/10).

2. CWU – tu jest pompa Grundfos Alpha2 32-80 (pracuje w trybie stałego ciśnienia z wydajnością 3/3), jakieś 4 metry dalej (licząc po długości rur) jest zasobnik ciepłej wody 800L i powrót do wymiennika ciepła.

Całość wygląda jak na załączniku kotlowania1.jpg
https://www.sendspace.com/file/krjiti

Wymiennik ciepła został zainstalowany razem z kotłem (w lutym), żeby odizolować kocioł od reszty instalacji – z racji na warunki gwarancji kotła, bo w instalacji była woda o zbyt dużej przewodności (chyba powyżej 1000mS, dopuszczalne 300mS), pomimo że przed montażem pieca cała instalacja była 2 razy chemicznie płukana pod ciśnieniem.

Zasadniczo gdy system pracuje „dobrze” sytuacja wygląda jak na załączniku kotlownia4.jpg: https://www.sendspace.com/file/gpbh3m