PDA

Zobacz pełną wersję : Pomoc przy wyborze pieca na pellet



anglia92
28-11-2018, 18:53
Witam wszystkich,
Poszukuje pieca do nowego domu 164m2 a raczej pomocy w wyborze bo mam 4.Wiem ze wiekszosc z was ma albo miala styczność z tymi firmami albo moze modelami.Moglibyscie mi doradzic ktory mialbym wybrac?chodzi mi o serwis,awaryjnosc i komfort (jestem zupelnie zielony )moc i reszte dobierze hydraulik.Dom jest parterowy a raczej bedzie bo jak narazie jest dzialka,ogrzewanie podlogowe(myslimy nad rekuperacje z odzyskiem ciepla ale to nie jest jeszcze pewne),grzejnik jeden bedzie w lazience,kominek.Dom bedzie ogrzany szarym styropianem.Moze macie inne kotly ktore warte sa uwagi niz te ktore wymienilem?Z gory dziekuje za odpowiedz pozdrawiam wszystkich.

Defro Spectra albo Alfa
Kocioł na pellet Blackstar +
Kocioł DuoKo firma Kotłospaw

eliks
28-11-2018, 19:20
Z tych 3 oczywiście Blackstar. Bezkonkurencyjny z tej trójki i najniżej moduluje, co w przypadku Twojego domku będzie bardzo ważne. Tak naprawdę nie powinieneś w ogóle pchać się w paliwo stałe i taką chatke po prostu grzać prądem.

anglia92
28-11-2018, 19:25
Eliks dziekij za odpowiedz.Nierozumiem jak pradem ?tzn czym?Rachunki chyba by mnie zjadly:) ale posluchalbym tego rozwiazania z ciekawosci.Jak bys mogl rozwinac to bardziej ?Dziekuje i pozdrawiam

kryzys
29-11-2018, 06:25
Jeszcze Zębiec agat do wyboru.

kulibob
29-11-2018, 06:42
Eliks dziekij za odpowiedz.Nierozumiem jak pradem ?tzn czym?Rachunki chyba by mnie zjadly:) ale posluchalbym tego rozwiazania z ciekawosci.Jak bys mogl rozwinac to bardziej ?Dziekuje i pozdrawiam

Pomyślicie o pompie ciepła jak wszedzie podłogówka i koniecznie rekuperacja(naprawdę warto).
Wersja tańsza w inwestycji jednak drosza w eksploatacji. Podłogówka grzana grzałką w taniej taryfie a w dzień klimatyzatorem Jak parterówka i jeszcze nie gotowa to kanałowym.
W wszystkich powyższych koszty ogrzania mogą zejść praktycznie do 0 zakądjąc panele PV