PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z zaworem temperaturowym 3 drogowym na powrocie



kesudnik
12-12-2018, 06:48
Dzień dobry,

Latem kupiłem sobie piec Artel Subtile Thermo L16 montował fachowiec wiadomo, z racji temperatur i zaufania do ludzi nie sprawdziłem wszystkiego a teraz wyszedł problem. Na powrocie mam zamontowany zawór temperaturowy 3 drogowy ATV 555, DN32, Rp1 1/4", 55°C, Kvs 12 m3/h, który ma dogrzewać wracającą wodę, żeby przedłużyć żywotność kotła. Nie znam się cytuje hydraulika, w instrukcji od piecyka nie znalazłem żadnej informacji, żeby taki zawór był wymagany.

Problem jest taki, że ten zawór mi nie puszcza powrotu nawet po kilku h grzania. Na stronie producenta jest informacja, że zawór otwiera się przy temp o 10 stopni wyższej niż nominalna. Po wyjęciu wkładki wszystko śmiga(mam zawór, którym ręcznie puszczam trochę ciepłej wody na powrót na starcie).

Czy rzeczywiście taki zawór jest konieczny?
Czy wymiana wkładki na 45 stopni powinna rozwiązać problem?
Jakieś inne sugestie, rozwiązania?

Schemat instalacji poniżej:

423093

Z góry dziękuję za rady,
PB

Puławiak
12-12-2018, 09:34
Dzień dobry,

Latem kupiłem sobie piec Artel Subtile Thermo L16 montował fachowiec wiadomo, z racji temperatur i zaufania do ludzi nie sprawdziłem wszystkiego a teraz wyszedł problem. Na powrocie mam zamontowany zawór temperaturowy 3 drogowy ATV 555, DN32, Rp1 1/4", 55°C, Kvs 12 m3/h, który ma dogrzewać wracającą wodę, żeby przedłużyć żywotność kotła. Nie znam się cytuje hydraulika, w instrukcji od piecyka nie znalazłem żadnej informacji, żeby taki zawór był wymagany.

Problem jest taki, że ten zawór mi nie puszcza powrotu nawet po kilku h grzania. Na stronie producenta jest informacja, że zawór otwiera się przy temp o 10 stopni wyższej niż nominalna. Po wyjęciu wkładki wszystko śmiga(mam zawór, którym ręcznie puszczam trochę ciepłej wody na powrót na starcie).

Czy rzeczywiście taki zawór jest konieczny?
Czy wymiana wkładki na 45 stopni powinna rozwiązać problem?