PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki kocioł? Mieszkanie 80m2



wiertar
19-12-2018, 18:57
Witam. Na wiosnę chce wymienić stary piec zasypowy na nowy z podajnikiem prawdopodobnie na pellet. Kocioł będzie na dofinansowanie z programu czyste powietrze wraz z systemem odprowadzaniem spalin.

Nie znam się specjalnie na tym co i jak, więc trochę spraw technicznych.

Piec musi być typu kompakt, bardzo mała kotłownia

Powierzchnia mieszkania to 80m2

Moc kotla jak najmniejszą czyli pewnie 10kw

(W tym momencie mam kocioł 12kw)

Ściany ocieplone styropianem 10-15 cm

Fajnie by było gdyby piec jak najbardziej bezobslugowy. Tak żeby żona sobie spokojnie z nim poradziła.

Budżet na sam kocioł około 10 tys. No chyba że jest coś naprawdę ciekawego nieco drożej.

Do tego dojdzie komin, jak się dowiedziałem jeśli na pellet to lepiej ze stali nierdzewnej ocieplony. Wysokość około 10metrow.

Może mi ktoś coś doradzić? W jaki piec i komin uderzyć?
Myślałem też o pompie ciepła. Jednak przy zwykłych grzejnikach raczej mija się to z celem.

Zrobiłem symulacje na ciepło właściwe i wychodzi mi że potrzebuje pieca około 10-12kw.

kryzys
19-12-2018, 19:11
Np Zębiec agat 10kw .

wiertar
19-12-2018, 19:26
Raczej za duży. Kotłownia ma jakieś 1,2na niecałe dwa metry

wiertar
19-12-2018, 19:35
Poprawka. 1,5 na 2,1m

kryzys
19-12-2018, 20:02
To jest bardzo mały kociołek , ja mam jego odpowiednika tylko na ekogroch , , jedynie pojemnik na pellet musi gdzies stać ale to tyczy każdego kotła , pojemnik za sciana w zasadzie mógłby stać .

eliks
19-12-2018, 22:17
Co ty z tym Agatem, jeszcze karz mu to czyścić za karę.

rafcioa4
20-12-2018, 05:08
, jedynie pojemnik na pellet musi gdzies stać ale to tyczy każdego kotła .
co za bzdury. Są kotły, które mają pojemnik na pellet w jednej bryle

wiertar
20-12-2018, 05:55
Tak jak pisałem chciałbym jak najmniej roboty przy nim. Także samoczyszczenie jak najbardziej wskazane.

Myślałem właśnie i kotłach z podajnikiem wbudowanym. Coś ala kostrzewa mini bio ne

Barliniak