PDA

Zobacz pełną wersję : Pomocy!!!



sztaja
06-01-2019, 07:21
Witam

Proszę o poradę, jestem dość zielony... jestem na etapie wybierania wykonawcy na c.o. i wod kan.. wybór w sumie padl na dwóch. Jeden jak i drugi ma inne podejscie do tematu... a ja mam burdel w głowie,a więc:

1opcja: rurki uponor
podlogowka w calym domu(160uzytkowej) do tego też w garażu i kotlowni,na okolo 10stopni tam. Grzejniki w lazienkach na parametrze z pogdlogowki z dodatkowym grzaniem elekt.Dwa rozdzielacze, piec 15kW weishaupt, temp zasilania ok 35stopni,podloga okolo 24-26stopni. Bez sprzegla

2opcja rurki herz, piec viessman 200
Facet proponuje wszedzie podlogowe, tylko z grzejnikami w lazienkach, kotlowni i garażu, bylyby one o temp 45stopni. Chce zrobic tak że zaraz za piecem by sie podlaczyl z grzejnikami, gdzie temp zasilania jest wysoka 45-50stopni, pozniej daje sprzeglo i mieszacz... W dodatku powiedzial ze podloga bedzie miala 28-30stopni,wydaje mi sie to sporo?

I tu moje pytanie, ktora opcja jest lepsza? Wydaje mi sie ze lepsza opcja jest by temp zasilania była jak najmniejsza, po co mi piec ma grzac do 45stopni, jak wystarczy do 35...i mniejsza bedzie temp na powrocie.
Ale podobno na bardzo niskich temp zasilania na wymienniku szybko sie syf gromadzi...


Pozdrawiam i prosze o pomoc

jasiek71
06-01-2019, 07:42
Żadna z tych opcji...
Zrób ogrzewanie podłogowe wszędzie i ewentualnie dodatkowe drabinki w łazienkach zasilane z tego samego rozdzielacza podłogowego...

Nie rozumiem po co te kombinacje z grzejnikami ...

sztaja
06-01-2019, 08:05
Jak żadna z tych opcji,jak piszę że w pierwszej opcji facet proponuje podlogowe w calym domu :o grzejnik elek tylko na dogrzanie.

W drugim przypadku grzejniki nie chodza na 70stopni,tylko są podpięte za piecem i byłyby lekko ciepłe, tylko czy nie za duży parametr zasilania? Jedni mówią najlepsza sprawność kotły mają przy 45 stopniach, inni ze przy jeszcze mniejszych... :/

jasiek71
06-01-2019, 10:03