PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana grzejnika typu rura



pawelremoncik
17-01-2019, 11:04
Dzień dobry.
Przechodząc od razu do temu. W mieszkaniu z lat 60-tych w łazience znajduje się grzejnik typu rura. W linku znajduje się obrazek. Czy jest możliwość wymiany go na zwykły grzejnik z wlotem na dole i wylotem na górze? Mieszkanie znajduje się na 1 piętrze a nad nim są jeszcze 2 piętra. Proszę o udzielenie pomocnych odpowiedzi, gdyż nie znam się za bardzo na tym.
https://drive.google.com/file/d/13DbooialUYpM-IYxA-4fbx1Q1eZH9wWT/view?usp=sharing

przemo1
17-01-2019, 17:46
Możliwość jest, ale nie widać zaworów odcinających - jeśli ich nie ma (na zasilaniu i powrocie) to trzeba ciąć rurki ustawiając odpowiedni rozstaw do wybranego grzejnika, potem nagwintować, nakręcić zawory. Do tych prac trzeba opróżnić instalację z wody do poziomu poniżej dolnego cięcia. Robota raczej na wiosnę i trzeba trochę sprzętu.

CityMatic
17-01-2019, 18:42
Wg mnie istnieją trzy rozwiązania zastąpienia takiego grzejnika: bez wpływu na pracę grzejników u sąsiadów.
Równoważny- czyli taki sam grzejnik, a raczej jego powierzchnia jest analogiczna lub zbliżona do powierzchni rur- grzeje bez możliwości regulacji, jak również pozwala ogrzewać łazienki sąsiadom Rys 1

Tradycyjny Rys 2 - zgodny ze sztuką tutaj może dojść do niedogrzewania Twojego grzejnika(tzn może on grzać z mocą mniejszą niż wcześniejsze rury) będzie to zależne od oporów przepływu w tym pionie więc rozwiązanie najbardziej nieprzewidywalne pomimo zamontowania u Ciebie zaworów.

Proporcjonalny Rys 3- chyba najbardziej korzystny - umożliwia pełną moc(na dotychczasowym poziomie) jak również możliwość regulacji poprzez zmianę położenia zaworu na rurce zasilania. Im bardziej zdławisz przepływ poza grzejnikiem będzie on grzał z większą mocą. Brak zaworów na grzejniku jest konieczny! nie możesz tym samym ograniczyć czynnika sąsiadom nad Tobą.

pawelremoncik
18-01-2019, 09:55