PDA

Zobacz pełną wersję : Działka siedliskowa klasa 3 nie jestem rolnikiem a budowa domu



jesiol06
18-02-2019, 16:11
Witam tak jak w tytule działka jest tkzw zagrodowa ziemia klasy RIIIb wielkość 0,1880ha wymiary 60m długa na 30 szer. około dostęp do drogi gminnej bezpośredni z mediami też nie będzie problemu. Jedyny problem jest taki, że nie jestem rolnikiem ani rodzice nigdy nie byli. Kupili dom nie interesowali się jakie jest zastosowanie ziemi wtedy pół hektara po prostu chcieli mieć dom a, że na niej był to kupili . Ale gdy podzielili i przepisali mi kawałek okazało się jak jest i że tylko rolnik ma prawo budować cokolwiek. Obszar objęty jest planem zagospodarowania przestrzennego. I za bardzo nie wiem co zrobić żebym mógł się pobudowac bezproblemowo i zgodnie z prawem. Na 1ha ziemi mnie nie stać ani też żeby stawać się rolnikiem przez inne sposoby również. Czy ktoś może się spotkał z takim problemem i udało mu się szczęśliwie wybudować swój wymarzony dom? Sąsiednie działki z jednej strony są jako budowlane a moja i rodziców i inne dalej są rolne. Są niby sposoby na odrolnienie ale jak to wygląda czasowo kwotowo? W gminie mówią że mogę złożyć wniosek ale mają takich 3segregatory i wgl nie mają obowiązku tego przeglądac czyli może to nigdy się nie zacząć a jak zacznie może zostać odrzucone. A starostwo mówi nie jest Pan rolnikiem niech pan kupi ziemię albo dzierżawa tak mi się zdaje mi powiedziano ale w tej samej gminie żeby mieć minimum ten 1ha pozdrawiam i za pomoc dziękuję z góry :)*

nadiak
20-02-2019, 21:53