PDA

Zobacz pełną wersję : Instalacja na działkę ROD



Absta
04-03-2019, 18:03
Dzień Dobry,
Kupiłem działkę ROD bez możliwości przyłącza prądu, która jest umiejscowiona pod samym lasem - do południa mam słońce a potem już cień .
Planuje kupić jakiś zestaw solarny i nie wiem jak się za to zabrać bo kompletnie jestem zielony
Chciałbym tam mieć tv ( około 80w) światło (50w) i jakieś ładowarki na max 50w a dodatkowo czasem chciałbym włączyć jakaś szlifierkę lub myjkę ciśnieniowa na chwilkę.
Bardzo proszę o pomoc co potrzebuje z jakimś opisem do czego to coś służy bo nie wiem jak mam się za to zabrać.

marcinbbb
04-03-2019, 19:18
Tani agregat prądotwórczy za około 500 PLN, za tyle nawet akumulatorów do fotowoltaiki nie kupisz.

gogush
04-03-2019, 20:04
Tani agregat prądotwórczy za około 500 PLN, za tyle nawet akumulatorów do fotowoltaiki nie kupisz.

To najtansze rozwiazanie , ale moze zależec od regulaminu ROD moze sie okazac ze agregat jest za głośny - wiec trzeba by go wyciszać .
Nalezy sprawdzić czy nie ma ograniczeń w regulaminie - w ciągu dnia pewnie nie będzie problemu ale włączenie agregatu o 23:00 może byc dokuczliwe (to są zwykle małe działeczki)

marcinbbb
04-03-2019, 20:57
Doskonale wiesz że PV będzie drogo i tanio. Ale agregat prądotwórczy nawet inwerterowy spełni te normy zawsze i da prąd ZAWSZE a nie będzie zależny od AKU.

Bertha
04-03-2019, 21:07
Agregat za 500+ na wyjściu nie da sinusa 231V i telewizorek może "krzywić" obraz. O ile obraz będzie. Ooops, miało być 500zeta.

Absta
05-03-2019, 07:11
Agregat to opcja z ciągłą obsługą, mi zależy na czymś bezobsługowym.

Bertha
05-03-2019, 10:19
Panel załóż na dachu pojazdu którym przyjedziesz na ROD, odjeżdżajac TY zabierzesz panel ze sobą. Jesli panel zostawisz na działce, to wyparuje :bash: i faktycznie będzie bezobsługowy.
Realia ROD, nie mylić z wakacjami na Rodos.

MarcinMops
28-04-2019, 16:52