PDA

Zobacz pełną wersję : Fotowoltaika a ogrzewanie



Dawid623
03-04-2019, 13:00
Witam. Panowie jestem totalnym laikiem w temacie, Przymierzamy się z żona do budowy domu, powierzchnia 115m. Nie umiemy zdecydować się na rodzaj ogrzewania. Najpierw był piec na pelet. Teraz duzo slyszy się o fotowoltaice. Powiedzcie czy jest realne ogrzać(maty na podczerwień) i pozyskiwać energie do innych sprzętów domowych z samej fotowoltaiki? bo rożnie się słyszy, a nie chcemy wdepnąć w bagno i instalować coś co nie da nam energii na ogrzewanie i korzystanie ze sprzetów na prąd. Dodam ,ze dach idealnie obrócony na poludnie, dwuspadowy. Likalizacja śląsk. Dom z prefabrykatów drewnianych. Jesli jest taka możliwość jaka +- byłaby cena takiego zestawu? . Dziekuje za odpowiedzi. Pozdrawiam

marcinbbb
03-04-2019, 13:39
Maty na podczerwień charakteryzują się dużym poborem energii elektrycznej i z 1kW energii elektrycznej zrobić 1kW ciepła.
Owszem maty na podczerwień nie są drogie ale aby ogrzać mini dom potrzebujesz około 10kW fotowoltaiki za około 40k PLN. Możesz kupić też pompę ciepła powietrze - woda która z 1kW prądu zrobi 4kW ciepła, ale... Pompa ciepła kosztuje od około 18 do 38k PLN do tego fotowoltaika przynajmniej 5kW aby nie płacić w ogóle za ogrzewanie a tylko za tzw. Bytowe.
Oczywiście to założenia i należało by zlecić OZC dla budynku aby nie przestrzelić z mocą pompy ciepła, lub paneli na podczerwień.
Niezależnie od wyboru wybór nie jest łatwy i każda decyzja ogrzewania domu prądem powinna mieć porównywalną moc do zapotrzebowania domu na ciepło w postaci PV.
Jak widzisz tanio nie będzie, przemyśl pompę ciepła a fotowoltaikę dołożysz kiedyś. Przy PC za ogrzewanie i cwu rocznie zapłacisz około 3000 PLN (pi razy oko) ale będzie to bezobsługowe źródło ciepła i nie musisz budować kotłowni, ani komina - i tyle zaoszczędzisz na domu co byś wydał na pc.

kulibob
03-04-2019, 15:31
A skąd Ci się wzięło 3000zł w nowym 115m2 domu przy PC?
Tyle to prądem bez cudów wyjdzie.